Nieuws
The Witcher

CD Projekt Red kondigt nieuwe The Witcher-game aan

Game gaat op Unreal Engine 5 draaien

Geschreven door Michel Musters op
CD Projekt Red werkt aan een nieuwe game in de The Witcher-franchise.

Dat heeft het bedrijf op diens officiële website onthuld. De Poolse studio heeft al drie The Witcher-games op zijn naam staan - waaronder het succesvolle The Witcher 3: Wild Hunt. Verder heeft het ook een spin-off rondom Gwent, de kaartgame uit The Witcher 3, gemaakt.

"We zijn blij dat we kunnen aankondigen dat het volgende deel in de The Witcher-gamereeks op dit moment in ontwikkeling is. Het betreft een nieuwe saga voor de franchise." Wat met dat laatste bedoeld wordt is niet bekend, maar eerder gaf CD Projekt expliciet aan dat het alleen plannen voor een trilogie rondom Geralt of Rivia had. Mogelijk draait de nieuwe game dus om een ander hoofdpersonage, al is dit vooralsnog niet bevestigd. De hieronder te bekijken artwork waarin een nieuwe medaillon wordt getoond lijkt daar ook naar te hinten.

Verder laat CD Projekt Red weten dat het nauw samenwerkt met Epic Games - er is zelfs een meerjarige strategische samenwerking vastgelegd. De nieuwe The Witcher-game gaat dan ook niet op de gebruikelijke REDengine draaien, maar op Unreal Engine 5. Dit betekent overigens niet dat de game op pc exclusief op Epic Games Store uitkomt: via social media laat de ontwikkelaar weten dat het spel niet exclusief op één digitale winkel zal verschijnen.

Verdere details zijn er nog niet. Het bedrijf kon ook niet melden hoever de game in ontwikkeling is of wanneer het spel uit moet komen. Wel meldde CD Projekt Red dat de REDengine nog gebruikt wordt voor de ontwikkeling van een aankomende uitbreiding op Cyberpunk 2077. In 2020 liet het bedrijf al weten dat het kort na de release van Cyberpunk 2077 aan een nieuwe The Witcher-game zou beginnen.

The Witcher

Dit artikel delen:

Lees meer

Dromen over de volgende The Witcher-game 90.000 spelers zijn vorige week uit Call of Duty-games verbannen
29

Reacties op: CD Projekt Red kondigt nieuwe The Witcher-game aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    The_Scratcher

    • 21 maart 2022 17:53
    Waarschijnlijk vanaf nu dan nog zo'n 5 - 7 jaar wachten net zoals destijds bij de Cyberpunk aankondiging. En het dan alsnog presteren om met een halve game op de proppen te komen die ook nog eens 1 groot bug shitfest is! CDR PR heeft bij mij alle vertrouwen verloren na dat Cyberpunk fiasco.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 21 maart 2022 17:57
    @The_Scratcher Ik begrijp je helemaal, maar persoonlijk heb ik juist de hoop dat ze een les hebben getrokken uit de situatie rondom Cyberpunk. We gaan het zien. Dat het nog lang wachten wordt, vermoed ik ook wel helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Scratcher

    • 22 maart 2022 19:33
    @MichelMusters dat hoop 8k voor ze ja. Anders kon het wel eens einde oefening zijn voor ze. Maar voor mij geen pre-order in ieder geval en kijk de kat eerst uit de boom eens het zover is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tokumei

    • 21 maart 2022 18:06
    @The_Scratcher Ik betwijfel het. Cyberpunk was echt heel vroeg aangekondigd. Toen werkten ze nog aan The Witcher 3. Nu is de situatie heel anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 21 maart 2022 23:46
    @Tokumei Ja, heel anders. Nu werken ze nog aan Cyberpunk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tokumei

    • 22 maart 2022 06:15
    @denver Een game updaten is anders dan de volledige productie ervan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 21 maart 2022 18:12
    @The_Scratcher Daarom gaan ze ook nu voor Unreal Engine, om dergelijke scenario's in de toekomst te voorkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Scratcher

    • 22 maart 2022 19:25
    @Mmo-veteran de keuze van een bepaalde engine heeft werkelijk NUL KOMMA NIKS te maken dat je een halve gare game released vol met bugs! Dat is een management keuze en verder niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 maart 2022 18:13
    @The_Scratcher

    Ik heb ook weinig vertrouwen in ze. Nu heb ik mij meer vermaakt met cyberpunk 2077 dan dat ik ooit met the witcher 3 heb gedaan. Maar de fouten die CD projekt red heeft gemaakt met cyberpunk kan ik niet negeren. Vooralsnog is CD projekt red voor mij B-tier

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 21 maart 2022 19:40
    @coola Maar gewoon een oprechte vraag. Waarom mag deze studio geen 2e kans krijgen? Je hebt bijvoorbeeld ook AC weer gekocht ondanks het drama wat Unity bleek te zijn bij launch. Ik denk dat dit bedrijf echt wel geleerd heeft van het cyberpunk drama. Maar ik denk wel dat we even moeten afwachten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 maart 2022 20:12
    @Snoop213

    Nergens zeg ik dat ze geen 2de kans verdienen. Ik ben alleen geen "fan" van ze, ik behoor tot het kamp die the Witcher 3 ( in ieder geval gameplay wise) erg matig vind. De enige reden waarom ik hyped was voor Cyberpunk 2077 is omdat het Cyberpunk is , en ik daar een sucker voor ben. Maar CD projekt red is voor mij altijd B-tier geweest.

    Maar ik laat mij graag verrassen dus ik kijk de kat voorlopig uit de boom met games van CD projekt red

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 21 maart 2022 21:20
    @coola oke

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Scratcher

    • 22 maart 2022 19:41
    @coola vond Witcher 3 echt top! Cyberpunk zal ik zeker nog aanschaffen maar pas wanneer hij volledig uitgepatched is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grimes

    • 21 maart 2022 19:33
    @The_Scratcher Begrijp wel dat Cyberpunk niet in de developer stage tot na de laatste DLC van The Witcher 3, daar voor was er maar een klein team mee aan het werk dus ze hebben misschien 3-5 jaar aan de game gewerkt en niet al vanaf 2012 toen het werd aangekondigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 22 maart 2022 15:30
    @The_Scratcher en door dat ene fiasco vergeet je plots wat ervoor gebeurde? sterk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Scratcher

    • 22 maart 2022 19:28
    @Mr.Happy ze hebben gelogen en gesjoemeld dus ja dan ben ik op z'n minst argwanend en op m'n hoede.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 23 maart 2022 17:43
    @The_Scratcher op je hoede begrijp ik, maar ik ga zeker niet beweren dat ze alle krediet kwijt zijn bij me. ik ga er eerder van uit dat ze hun les geleerd hebben en ik wacht voorzichtig maar toch enthousiast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rashura

    • 21 maart 2022 18:02
    *PraisesTheGameGods*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 21 maart 2022 18:13
    Hopelijk dat deze wel pas uitkomt als het ook echt af is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JMG

    • 21 maart 2022 18:15
    Komt uit in 2030 voor PlayStation 5, maar draait eigenlijk alleen fatsoenlijk op PlayStation 6.