CD Projekt Red draait recordkwartaal dankzij verkoop van Cyberpunk 2077

CD Projekt Red draait recordkwartaal dankzij verkoop van Cyberpunk 2077

Ontwikkelaar CD Projekt Red heeft een goed fiscaal kwartaal achter de rug, vooral dankzij toegenomen verkoop van hun game Cyberpunk 2077.

Dat heeft het bedrijf gisteren aangekondigd. Het kwartaal dat op 1 oktober eindigde is naar eigen zeggen het beste kwartaal ooit van de Poolse ontwikkelaar, met een totale omzet van 246 miljoen złoty (52.517.310 euro). De netto winst bestond uit 99 miljoen złoty (21.129.820,41 euro).

Dit is dus vooral te wijten aan een toename in de verkoop van Cyberpunk 2077. Het bedrijf claimde in september al dat het spel dagelijks door een miljoen mensen werd gespeeld en dat het door meer dan twintig miljoen mensen was gekocht - terwijl de teller in april nog op 18 miljoen stond.

CD Projekt Red laat weten door te gaan met de ontwikkeling van de uitbreiding op Cyberpunk 2077, genaamd Phantom Liberty, dat in 2023 uit moet komen op pc, PS5 en Xbox Series X en S. CD Projekt werkt verder ook aan meerdere The Witcher-games, waaronder een nieuwe trilogie en een remake van de eerste The Witcher. Op 14 december komt de current-gen update voor The Witcher 3: Wild Hunt uit voor pc, PS5 en Xbox Series.

De ontwikkelaar liet tot slot weten dat het succes van Netflix-animeserie Cyberpunk Edgerunners naar meer smaakt. Hoewel er geen plannen zijn voor een tweede seizoen, wil CD Projekt Red meer doen met andere vormen van media, zoals animatie en live action. Meer aankondigingen op dit gebied moeten volgen.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Het lijkt er op dat ze de shitstorm van de release van Cyberpunk te boven zijn gekomen. Hopelijk hebben ze er van geleerd. Hij staat bij mij ook nog op de lijst om te spelen, samen met nog heel veel andere games...

0

@woutzorz Verwacht: prachtige maar niet heel erg interactieve wereld, fantastische personages, nog steeds redelijk zweverige vehicles, quests waarin je best brute dingen mag doen, keuzes die daadwerkelijk gevolgen hebben, in mijn ervaring ietwat slecht gebalanceerde difficulty levels (normal is te makkelijk, hard zorgt ervoor dat je met regelmaat in een enkel schot dood neervalt...). En een goed gevoel voor humor, niet geheel onbelangrijk. Ik vind de game goed maar het voelt nog steeds aan als dat er zo ontzettend veel meer mee gedaan kan worden. Het klopt niet dat je van de ene kant van de stad naar de andere kant van de stad loopt zonder dat er ook maar iets interessants om je heen gebeurd.

0
test

@gimbal2 Thanks! Ik ben ook wel blij dat ik nog even gewacht heb met de game tot ik de PS5 had

0

@gimbal2 meer mee gedaan? Ik zou zeggen minder, zitten een hoop overbodige functies in

0
test

Alstublieft niet meer van dezelfde animatie studio die gebruikt is voor de Netflix serie. Afgezien van de achtergronden vond ik de karakteranimaties vrij goedkoop ogen. Veel repeat frames en stilstaande shots. Als je denkt dat Cyberpunk een lage framerate had ten tijde van release op de PS4, de tekenfilm serie had er nog minder...

0
test

@Ashalar Een film heeft sowieso net geen 24 frames per seconde (een heel enkele uitzondering daar gelaten) maar ik snap je grap ;)

0

@Ashalar Ik herken me hier niet in, ik vond Edgerunners echt gruwelijk. Ik heb hem inmiddels al zes keer bekeken. Het is wel erg als je een anime serie op dezelfde manier gaat beoordelen als een game :/ "Graphics niet goed dus kut".

0
test

@gimbal2 Sorry, mijn eerste Japanse animatiefilm was Akira. Dat is heel andere koek dan panning shots met stilstaande karakters die zonder de mond te bewegen hele dialogen uitkramen. Als er al beweging is van mimiek in het gezicht is, is het niet veel anders dan mouthflaps die een op en neer gaande beweging maken in Edgerunners. Daarnaast de recycling van animatie, zoals bij het gebruiken van de Sandevistan steeds maar weer hetzelfde shot van de activatie, na een aantal aflevering zonde van de tijd die eraan gespendeerd wordt. Moet zeggen dat ik de background shots vaak wel mooi vond, maar had al snel het idee dat het tracing betrof van ingame screenshots. Zielloze animatie. Of scharen we dat onder het punt van het thema van de serie; menselijkheid verliezen? Zes keer bekeken? Ik hoop dat je een grapje maakt. Nu is de content van Netflix niet veel soeps de laatste maanden, maar dit is wel een straf die je jezelf oplegt.

0

Aanbevolen voor jou