Nieuws
Cyberpunk 2077

Update: nieuwe Cyberpunk 2077-patch is nu uit

Een lijst met meer dan vijfhonderd aanpassingen

Geschreven door Michel Musters op
CD Projekt Red heeft patch 1.2 voor Cyberpunk 2077 gisteravond uitgebracht voor pc en consoles.

De update is gemiddeld 40 gb groot en kan op pc, PlayStation 4 en Xbox One binnengehaald worden. Op Google Stadia verschijnt de patch later.

Oorspronkelijk bericht:
CD Projekt Red heeft de inhoud van patch 1.2 voor Cyberpunk 2077 bekendgemaakt.

In de lijst worden meer dan vijfhonderd aanpassingen genoemd die er vooral voor moeten zorgen dat het spel beter draait. Er zijn verschillende categorieën waarin deze verbeteringen zijn onderverdeeld, waaronder de spelwereld, prestaties en gameplay. 

Zo wordt er met de release van de patch raytracing voor AMD-kaarten ondersteund, moet het spel op PlayStation 4 en Xbox One stabieler dragen, moet de game minder vaak vastlopen en krijgen auto's een slider die de gevoeligheid van de besturing instelt. Agenten verschijnen na de patch ook minder vaak direct achter de rug van de speler.

In de lijst wordt niet gemeld wanneer patch 1.2 precies uitkomt, maar dit moet ergens binnenkort gebeuren.

cyberpunk 2077

Dit artikel delen:

Lees meer

Pokémon Go-ontwikkelaar Niantic komt mogelijk met ar-bril Narita Boy is een weergaloze tech-koortsdroom
13

Reacties op: Update: nieuwe Cyberpunk 2077-patch is nu uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • tyberium

    • 29 maart 2021 18:43
    Meer dan 500 fixes. Dat toont maar weer eens aan in welke schandalige staat dit broddelwerk de markt op is gesodemieterd en hoe ongekend respectloos er is omgegaan met de kopers.

    De update van 40 gig(!) is overigens nu te downloaden voor de xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 30 maart 2021 15:36
    @tyberium 500 fixes, dat is echt niets hoor. Dat zijn niet allemaal gamebreaking bugs.
    Het is vooral het management wat hier slecht gehandeld heeft door een slechte versie op de markt te dumpen ondanks de staat van de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • m0nk

    • 29 maart 2021 19:47
    Net te laat. Outriders staat voor de deur! Die demo heeft mij wel overtuigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mcbrew

    • 30 maart 2021 09:13
    is volgens mij uit op alle platformen nu

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 30 maart 2021 11:29
    @mcbrew Heb hem inderdaad gisteren binnen gekregen op series X. Ben benieuwd. Bij mij liep ie op zich wel goed. Maar verbeteringen zijn uiteraard altijd welkom. Ik duik zo af en toe even paar uurtjes in de game. Zit nog steeds beetje in dubio of ik door moet spelen of moet wachten..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 30 maart 2021 15:37
    @kleinekoosjer Ik wacht daarom ook met de aanschaf van deze game, het lijkt me een supercoole game. In worldbuilding zijn ze altijd al goed geweest bij CDPR.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 30 maart 2021 09:54
    Ik wil eigenlijk nog twee dingetjes, 1: de camera die je rond de auto kan draaien tijdens het rijden vrij houden dus dat deze alleen terug schiet als je op L3 drukt en niet automatisch. 2: ik wil vliegende auto’s!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 30 maart 2021 13:39
    Ik heb de game alleen op de pc gespeeld en weet dus niks over de ervaring op consoles. De game krijgt prakties overal nog veel kritiek wat een sneeuwbal effect lijkt te veroorzaken bij de reacties van mensen waarbij veelal wordt gesuggereerd dat de game een hoop stront is of vergelijkbare reacties.

    Ondanks dat de studio de game in een verschrikkelijke staat is afgeleverd is de backbone en de game zelf echter verre van dit. Met een team van ongeveer de helft in vergelijking met dat van GTA5 was de scope van het idee wat ze hadden voor de game gewoon te groot en hadden ze beter een paar aspecten uit de game kunnen weglaten en zorgen dat de rest goed werkte. Dit mag de studio best aangerekend worden.

    Dat wil niet zeggen dat de game (vooral op de pc) het niet waard is om te spelen tenzij je niet tegen een paar bugs kunt. Natuurlijk zie ik die liever ook niet alleen het totaalpakket van wat de game qua sfeer, verhaal en gameplay bied heb ik heel lang niet meegemaakt waar GTA5 op deze punten echt onderdoet aan Cyberpunk.

    Een ding waar ik denk ik de commenters op websites wel gelijk in hebben is dat de game zoveel bugs bevat en waarschijnlijk slechter op consoles draait, dat dit nog heel moeilijk allemaal valt weg te werken. Ik denk ook dat dit de studio niet gaat lukken hoewel ze het wel verplicht zijn te proberen als ze enig sinds gezicht willen redden tegenover de gaming community.

    Mijn advies is dan ook aan de mensen die de game misschien nog willen kopen en twijfelen dat (iig als je op de pc speelt) de game het meer dan waard is om volle pond voor te betalen mits je niet stuk gaat op bugs die af en toe op treden die best aanzienlijk kunnen zijn. Als je dat kunt accepteren is het ondanks jammer hiervan alsnog een fantastische game.

    Ik zit denk ik op de helft van de game en wacht op mijn nieuwe grafische kaart die ik hopelijk binnenkort ontvang om de rest van de game in volle glorie verder te kunnen spelen. Overigens heb ik op het moment een vrij oude grafische kaart in een redelijk nieuw systeem waarmee ik de game op 1080p met high settings kan draaien, dus goed te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 maart 2021 14:02
    @004 Ik ben het overal met je eens maar dat je zegt dat sfeer, verhaal en gameplay dat gta op die punten onderdoet aan cyberpunk niet. Maar dat mag jou mening zijn natuurlijk en val je er niet op aan maar sfeer is ook hoe de stad leeft wat doen npc en ga zo maar door dat is bij gta 5 het beste wat ik vind, maar zoals je al zegt is het team van gta5 veel groter meer budged denk ik en misschien wel betere mensen ook.
    Maar heb zelf de game op pc even gespeeld en daarna op series x helemaal uitgespeeld.
    En ja er zaten bugs in maar ik stoorde me daar niet aan het viel wel mee vond ik zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 30 maart 2021 17:07
    @hulstpower Uiteindelijk kun je van alles zeggen dat het een mening is.

    Ik vind dat GTA5 schitterend gemaakt is maar de map is een groot uitgestrekte map waarop wel verkeer en voorbijgangers zijn maar vrij weinig gebeurd in vergelijking met Cyberpunk waar veel meer activiteiten plaats vinden. Afgezien van dat is game veel sfeervoller hoewel de game dan ook veel later is uitgebracht. En als laatste vind ik zelf het verhaal van GTA5 niet zo boeiend, de missies ook, meh. Het voelde meer als een soap van 3 figuren wat wel veel humor met zich meebracht ipv de powertrip die steeds groter word waarbij je misdaadimperium groot word. Ik had niet zoveel met GTA5 en de game ook nooit gefinished.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hubert

    • 30 maart 2021 16:33
    Nu nog even wachten op de nextgen patch en we kunnen beginnen aan de game :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -Amras-

    • 30 maart 2021 16:42
    Ik heb de game bij release op de series X uitgespeeld. Draaide prima. Wel wat bugs maar niet zo erg als dat online fora deden lijken. Waarschijnlijk draaide de game op de xbox one en ps4 wel dramatisch. Mocht je een console of pc hebben die de game knap kan draaien is het zeker de moeite waard. Ik begin mijn 2e playthrough als de next-gen patch er is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 30 maart 2021 16:56
    Ben even benieuwd naar de ervaringen (nu) op de One S. Maatjes van mij zitten te wachten totdat ie eindelijk goed draait.