Nieuws
Resident Evil 2

Cast van nieuwe Resident Evil-film bekendgemaakt

Film wordt een reboot van de filmreeks

Geschreven door Michel Musters op
De cast van de nieuwe Resident Evil-film is bekendgemaakt.

Vorig jaar werd al duidelijk dat er een reboot van de filmreeks gemaakt zou worden door regisseur Johannes Roberts, bekend van films als 47 Meters Down en The Strangers: Prey at Night. Nu is dus ook de cast bekendgemaakt via Deadline.

Robbie Amell (Upload) speelt Chris Redfield, Kaya Scodelario (Maze Runner) zijn zus Claire en Hannah John-Kamen (Ant-Man and the Wasp) Jill Valentine. Avan Jogia (Zombieland: Double Tap) kruipt in de huid van Leon S. Kennedy, Tom Hopper (The Umbrella Academy) speelt Albert Wesker en Neal McDonough (Yellowstone) is William Birkin.

Roberts: "Met deze film wil ik terugkeren naar de eerste twee games en de gruwelijke ervaringen die ik had toen ik ze speelde opnieuw creëren. Tegelijkertijd wil ik een menselijk verhaal vertellen over een klein, uitstervend Amerikaans stadje dat herkenbaar en relevant is voor het publiek."

De oude Resident Evil-filmreeks werd geregisseerd door Paul W.S. Anderson. Hij werkt nu aan een verfilming van Monster Hunter. Daarnaast wordt er ook gewerkt aan een Resident Evil-serie voor Netflix, die geheel los lijkt te staan van de oude en aankomende films. De nieuwe film heeft nog geen releasedatum.

Dit artikel delen:

Lees meer

Days Gone en andere games nu op PlayStation Now Blair Witch binnenkort ook speelbaar in VR
12

Reacties op: Cast van nieuwe Resident Evil-film bekendgemaakt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    StormFox

    • 7 oktober 2020 08:36
    De eerste Resident Evil film uit 2002 was goed te pruimen, maar daarna ging het keihard bergafwaarts. Maar zo te lezen gaat Roberts een degelijke reboot maken Die dichtbij de kern zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 7 oktober 2020 12:27
    @StormFox Waar lees jij dat die een degelijke reboot gaat maken die dichtbij de kern zit? Ieders ervaring van de originele game is anders, en ook Paul WS Anderson had diezelfde instelling toen hij zijn 1e RE maakte..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 7 oktober 2020 08:38
    Klein foutje. Het is niet Hannah John-Warren wat in dat bericht staat maar Hannah John-Kamen.

    En ik zag dat de film ‘nog release datum’ heeft?
    Ik neem aan dat daar ‘nog geen’ had moeten staan?

    😊😊het is nog vroeg zo op de woensdag.

    Verder hoop ik dat het echt trouw blijft aan de games met een goed verhaal. Die films van die andere gast vond ik persoonlijk allemaal niks.
    Vind het ook slecht dat hij altijd enkel met zijn vrouw in hoofdrol lijkt te (willen) werken.
    Dan ben je wel een veelzijdige regisseur ja, veel ervaring met andere hoofdrolspelers.
    Maar ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 7 oktober 2020 08:58
    @watashi wa maurice desu. Thanks! Aangepast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 7 oktober 2020 11:07
    @MichelMusters
    Graag gedaan hoor.
    Ik zou het zelf niet beter doen maar daarom doen we het ‘samen’.
    Of in ieder geval elkaar op wijzen.
    Ik maak heel vaak foutjes. Dus wat dat betreft heb ik geen recht van spreken. Hahahha
    Maar aangezien het geen persoonlijke verbetering is durfde ik het te doen.

    Als dit in een reactie was had ik het niet gemeld. Hahah enkel omdat ik dan eerst naar mezelf moet kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 7 oktober 2020 12:06
    @watashi wa maurice desu. Maar jij bent geen professioneel journalist he. Dat is wel een verschil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 7 oktober 2020 12:19
    @darkmanwls
    Hahah ja dat is heel zeker waar.
    😊😊

    Ik heb wel ooit een jaartje wat reviews geschreven van muziek. Maar dat was in het Engels en serieus maak ik daar veel minder fouten mee. En ik schreef niet op telefoon.

    En ik schrijf nog altijd op een blog van mezelf.
    Maar dat is niet professioneel en niet journalistiek.
    Dus wat dat betreft klopt het helemaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GWO

    • 7 oktober 2020 09:19
    @watashi wa maurice desu. Ja die twee (Paul & Milla) doen alleen maar 1-2tjes als het gaat om crappy game verfilmingen. Deel 1 ging nog wel, maar nog was dat niets bijzonders te noemen. En nu met Monsterhunter gaan ze gewoon weer dezelfde weg in. Blijkbaar kennen ze genoeg producenten die hier geld in willen steken.

    Ik ben heel benieuwd naar deze nieuwe game verfilming en hopelijk wordt het meer horror/suspense dan actie. Hoop Resident Evil komt er aan! Leuk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 7 oktober 2020 11:03
    @GWO

    True. Eerste RE film vond ik nog wel ok.
    Daarna niet meer.
    En ik ben ook benieuwd naar Monster Hunter.
    Maar ja ik vind Paul W.S. Anderson niet speciaal kwa films( ook niet perse slecht maar gewoon zijn films zijn altijd van dat ‘direct op optical media) niveau. En Milla Jovovich is ook van dat acteer niveau.
    Misschien vertrouwen ze elkaar niet als ze eens met anderen werken. Misschien is zij bang dat hij flikflooit en of hij is dat ook bang van haar. Hahahah

    Ik hou mijn hart vast bij MH. Ook al is op zich het idee voor die film best mogelijk ben ik bang dat het te b-film wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 7 oktober 2020 12:11
    @watashi wa maurice desu. Hij maakt altijd game verfilmingen alsof iemand hem wel globaal heeft uitgelegd waar de film over gaat maar hij het nooit echt zelf gezien heeft.
    Je kan vaag zien dat t er iets mee te maken heeft, maar eigenlijk ook weer totaal niet.

    Bij resident even bijvoorbeeld, hij heeft de zombies en t virus. En een aantal characters. Maar vervolgens gaat t verhaal een compleet andere kant op en gedragen de characters zich ook totaal niet zoals ze zouden moeten.
    Plus dat de films zich veel meer focussen op actie ipv horror. Een trend die de games helaas ook zijn gaan volgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 7 oktober 2020 11:52
    Nice. Hoewel ik Milla Jovovich best een aardige actrice vind, werden de latere Re films idd wat minder interessant.

    De hoop op een goede reboot!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 7 oktober 2020 17:38
    Best prima films. Lekker dom vermaak en de eerste paar hadden nog wel een leuk plot.