Carmack: "Parhelia geen snelheidsduivel in Doom 3" | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Gisteren hadden verschillende site's de conclusie al getrokken maar nu heeft gamegod Carmack himself ook zijn .plan geupdate over de Matrox Parhelia.

De conclusie : Het is absoluut een mooie kaart die Doom III best kan draaien, toch zal de performance nooit in de buurt komen van ATi- en Nvidiakaarten.De special features van de Parhelia zijn dan ook niet bruikbaar voor Doom III, 10 bit color framebuffer is onbruikbaar doordat de kaart maar 4 texture units heeft, Surround Gaming en AA tasten de performance teveel aan.

The performance was really disappointing for the first 256 bit DDR card. I tried to set up a "poster child" case that would stre the memory subsystem above and beyond any driver or triangle level inefficiencies, but I was unable to get it to ever approach the performance of a GF4.

The basic hardware support is good, with fragment flexibility better than GF4 (but not as good as ATI 8500), but it just doesn't keep up in raw performance. With a die shrink, this chip could probably be a contender, but there are probably going to be other chips out by then that will completely eclipse this generation of products.

Aan het einde van zijn .plan haalt Carmack nog uit naar de Quad opties van de kaart. Volgens hem begaat de industrie opnieuw en fout en heeft ze niks geleerd van eerdere quadoplo ingen zoals de 3DO, Saturn en NV1.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou