Nieuws

Update: Capcom Home Arcade officieel aangekondigd

Geruchten bleken te kloppen

Geschreven door Michel Musters op
Update: De Capcom Home Arcade is officeel aangekondigd door middel van een nieuwe trailer.

Het apparaat heeft de vorm van het Capcom-logo en bevat Sanwa-sticks en -knoppen, wi-fi-ondertsteuning voor online leaderboards en de zestien onderstaande games.

  • 1944: The Loop Master

  • Alien vs Predator
  • Armored Warriors
  • Capcom Sports Club
  • Captain Commando
  • Cyberbots: Fullmetal Madness
  • Darkstalkers: The Night Warriors
  • Eco Fighters
  • Final Fight
  • Ghouls β€˜n Ghosts
  • Giga Wing
  • Street Fighter II: Hyper Fighting
  • Mega Man: The Power Battle
  • Progear
  • Strider
  • Super Puzzle Fighter II Turbo


De Capcom Home Arcade is vanaf 25 oktober. Op de Europese Capcom-webwinkel is de arcadestick al te reserveren voor 229,99 euro.

Origineel bericht: Capcom werkt mogelijk aan een plug-and-play arcadestick met daarop klassieke arcadegames van de uitgever.

Het bedrijf heeft een teaservideo geplaatst waarin arcadeknoppen zijn te zien. Ondertussen zijn er in de weerspiegeling diverse games zichtbaar, waaronder Street Fighter 2, Alien vs. Predator, Darkstalkers: The Night Warriors, Progear en Giga Wing. Het bedrijf meldt dat het vandaag om 17:00 uur Nederlandse tijd een aankondiging doet.

Nintendo Life meent van anonieme bronnen te hebben gehoord dat het om een arcadestick gaat voor twee spelers die direct aan de televisie gesloten kan worden. De stick zou diverse arcadegames van Capcom bevatten, vergelijkbaar met de miniconsoles van bedrijven als Nintendo en Sony. Dit is echter nog niet officieel bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Xbox One S All-Digital Edition komt op 7 mei uit voor 230 euro Microsoft bevestigt Xbox-persconferentie voor E3 2019
11

Reacties op: Update: Capcom Home Arcade officieel aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 16 april 2019 09:33
    Komt dat even goed uit! ik spaar arcade sticks!

    99.9% kans dat het gewoon een collectie is, en geen hele arcade stick (van troep kwaliteit) die naar de ps4/xbox/switch/pc komt, want Capcom is wel gek, maar niet dom.

    Progear & gigawing & AVP , dikke games. day one.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 16 april 2019 09:56
    Doe maar gewoon een eshop release voor die AVP game, dat hdmi geswitch worden mn aansluitingen lurp van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 16 april 2019 10:10
    Ik wil helemaal geen Classic console dit of Classic controller met games of wat dan ook.
    Ik hen liever dat ze al die games gewoon in een collectie uitbrengen.
    Niet allemaal losse apparaatjes maar gewoon op disc/cartridge uitbrengen voor de consoles.
    Maar we zullen zien wat dit dan weer word.
    Een capcom nes/snes/arcade collectie zou ik wel vet vinden.
    De mega mans heb ik al vaak genoeg maar veel andere Disney capcom classics mogen ban mij wel een re-release hebben.
    Maar daar zal ook wel een aandeel Disney in zijn die dat niet wil.
    Denk ik, want anders kan ik me niet indenken dat capcom hun oude classics niet vaker opnieuw wil uitbrengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 16 april 2019 16:58
    Ben veel te gevoelig voor dit soort dingen 😁. Heb net een bartop arcade afgemaakt waar dit alles ook in zit en dacht vanochtend, laat maar zitten. Maar nu alles in een capcom logo is verwerkt MOET het simpelweg in de collectie πŸ˜πŸ‘

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 16 april 2019 17:25
    229 voor dit??
    Dat ding ziet er best leuk uit ofzo, maar 229 voor 16 oude spelletjes? Laat maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 16 april 2019 18:24
    @Sisko Sanwa zegt je zeker niks? Elke arcade stick met Sanwa hardware erin is prijzig. Dat hier alles 2x in zit maakt hem zelfs goedkoop.

    Als je hem ook gewoon als arcade stick voor consoles / Pi zou kunnen gebruiken is het een prima deal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Heiny Reimes

    • 16 april 2019 18:39
    @Nuage

    Goed spul? Zeker
    Goedkoop? Neuh

    Zoek maar eens op pandora's box en je ziet voor 70-80€ al een all in one arcadestick/console. Eerlijk is eerlijk dat de spellen dan niet echt gekocht worden die erbij zitten, maar het gaat me even om de hardware. De sticks en knippen kun je vervangen met sanwha voor een kleine 40€, dus dan betaal je eigenlijk al op zijn minst 100+ voor de spellen. Ook kan je deze controller 'los' gebruiken voor op de PC.

    Vergelijk je dit met de beatmup collectie voor 20€ digitaal, dan is het zeker niet goedkoop. Ik zal het ook niet snel 'duur' noemen, maar het is meer iets voor verzamelaars.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 16 april 2019 18:44
    @Heiny Reimes Waar koop je voor 40 euro sticks en knoppen van Sanwa? 1 stick is al 30 euro.. (Alleen aan sticks en knoppen kom ik al uit op 135 euro..arcadewinkel.nl prijzen) Daarbij betaal je inderdaad ook voor het ontwerp/Capcom logo en naast de games, ook de hardware om de games te kunnen laten draaien. Ik denk dat er al snel door de hackers gewerkt zal worden aan een manier om er games aan toe te voegen (Street fighter III zou leuk zijn).

    Kant en klaar met deze componenten heb ik het in ieder geval nog niet goedkoper gezien.
    Maar het is wel belangrijk dat hij ook los te gebruiken is…dat is me nog niet duidelijk. Al zit er wel een usb poort op dus zou zomaar kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Heiny Reimes

    • 16 april 2019 23:58
    @Nuage

    https://www.ebay.co.uk/itm/New-Arcade-DIY-Kits-Parts-USB-PC-Encoder-Replace-Sanwa-Stick-and-Sanwa-Buttons/182177205926?epid=1571413973&hash;=item2a6a9b8ea6:g:5P4AAOSw0i5b1BdO&frcectupt;=true

    Ik zag nog een heel stuk goedkoper op AliExpress, maar of dat het echt Sanwa is ;). Maar hoor wel goede dingen over de kwaliteit.

    Ik heb zelf iig zo'n pandora's box en ben erg tevreden hoe de spellen er op draaien (heb er toen het nieuw was wel 180€ aan uitgegeven, maar nu vaak een stuk onder de 100€) Maar zoals gezegd is dat geen eerlijke vergelijking 'qua de games zelf' en wilde ik dat ook niet meerekenen.

    Ontwerp betaal je zeker voor en daarom dat ik zei 'niet duur' en leuk voor de fan.verzamelaar.

    Dus ik schiet hem ook niet uit de lucht ;), echter dat het niet 'goedkoop' is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 17 april 2019 09:00
    @Heiny Reimes Die ebay link is geen Sanwa.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Heiny Reimes

    • 17 april 2019 09:47
    @Nuage Nu me iets meer verdiept te hebben geloof ik je meteen, maar toen ik in het verleden deze onderdelen zag (maar niet kocht) ging ik er niet vanuit dat het nep was aangezien de voor mij bekende 'nep' onderdelen nog een stuk goedkoper waren op Ali. Dus de informatie die ik gaf was hierop gebasseerd.

    Dan kan ik enkel zeggen dat Sanwa onnodig duur is ;)