De Japanse uitgever Capcom heeft te kennen gegeven zich meer te willen gaan toeleggen op de Amerikaanse en Europese markt. Dit wel men bereiken door samenwerkingsverbanden met en overnames van Westerse bedrijven. Een fusie met een andere Japanse gameontwikkelaar of speelgoedbedrijf zit er voorlopig niet in.

Momenteel haalt Capcom maar liefst 53% van gameverkopen uit Japan, tegenover 28% uit de VS en 19% uit Europa. Dit terwijl Japan slechts 20% uitmaakt van de wereldwijde gamesindustrie. In de toekomst moet slechts 20% van de gameverkopen uit Japan komen, de helft uit de VS en 30% uit Europa. Dit ligt volgens Capcom meer in lijn met de grootte van de verschillende wereldwijde markten.

Capcom bracht onlangs al een aantal games op de markt die in het westen een groot succes waren, maar in Japan slechts marginale titels, zoals Dead Rising en Lost Planet. Buiten de sterkere focus op het westen heeft Capcom ook aangegeven dat het voorlopig alleen maar multiplatformgames op de markt zal brengen.