Candy Crush-maker ziet aantal spelers stagneren | Gamer.nl

Candy Crush-maker ziet aantal spelers stagneren | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Vergeleken met de eerste drie maanden van 2014 steeg het aantal maandelijks actieve gebruikers met 1 procent naar 485 miljoen. Het aantal dagelijks actieve spelers daalde echter, met 3 procent tot 138 miljoen, evenals het totaal aan unieke gebruikers per maand. Dat zijn er volgens de meest recente cijfers 345 miljoen, 2 procent minder dan de drie maanden ervoor.

Betalende spelers

10,4 miljoen mensen van deze groep betaalden met echt geld binnen een van Kings games. In het eerste kwartaal van 2014 waren dat er nog 12 procent meer. Wel gaven de betalende spelers gemiddeld meer uit: 19,54 dollar, een stijging van 8 procent. Volgens King is dit te danken aan het verschijnen van meer games waarin met echt geld betaald kan worden.

Het bedrijf ziet namelijk dat klanten die meerdere King-games spelen ook geneigd zijn om meer geld uit te geven. De stagnerende spelersaantallen wijt het bedrijf aan de verminderde populariteit van zijn titels op Facebook. Hoewel King het afgelopen kwartaal winstgevend afsloot en meer omzet boekte dan in dezelfde periode een jaar geleden, voldeed het bedrijf niet aan de verwachtingen van investeerders. Zij zijn bang dat King het succes van zijn grootste titel Candy Crush niet meer kan evenaren.

Door NUtech.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou