Nieuws

Campaign Far Cry 5 duurt zo’n 25 uur en is offline beschikbaar

Meer informatie van creative director Dan Hay

Geschreven door Bob van der Laan op
Met nog precies een week op de klok heeft creative director Dan Hay meer informatie vrijgegeven over de campaign van Far Cry 5.

In een interview laat Hay weten hoe lang de campaign ongeveer zal duren: “Ik zou zeggen dat een goede speler er zo’n 25 uur aan kwijt is.” Natuurlijk speelt elke speler de game op zijn eigen manier. Hay vertelt dat Ubisoft door middel van playtests heeft opgemerkt dat spelers tijdens de campaign snel afgeleid worden door de mogelijkheid om te vissen of te jagen, waardoor de speeltijd langer duurt.

“Wat we nu zien is dat spelers de wereld van Far Cry 5 in gaan en gewoon vier of vijf uur spenderen aan het vissen of jagen, of andere dingen doen waar we niet op hadden voorbereid. Dus het ligt er echt aan op de manier van spelen” laat Hay weten.

Verder heeft Hay laten weten dat de campaign offline speelbaar is en bevestigde hij de aanwezigheid van microtransacties. De creative director benadrukt dat Far Cry 5 ontworpen is om zijn spelers rijkelijk te belonen met het ontgrendelen van content. De microtransacties hebben geen invloed op gameplay en kunnen alleen gebruikt worden voor het vrijspelen van cosmetische items in single-player, co-op en head-to-head multiplayer.

Begin deze maand kondigde Ubisoft aan dat Far Cry 5 een Far Cry Arcade-modus bevat. Met Far Cry Arcade kunnen spelers hun eigen missies maken met objecten die ook te vinden zijn in games als Assassin’s Creed Black Flag, Watch Dogs 2 en Far Cry: Primal. Hierover laat Hay weten dat het “supercool zou zijn” als spelers hiermee een soort Battle Royale-map kunnen maken als in Fortnite.

Afgelopen vrijdag kwam Ubisoft met een nieuwe live-action-trailer, waarin onder meer te zien hoe Father Seed zijn groep in bedwang houdt, een nieuwe gameplay-trailer, waarin de rechten voor de Far Cry 5-spelers wordt uitgelegd, en bracht het bedrijf in samenwerking met de Nederlandse rapper Josylvio het nummer Rich uit voor de soundtrack van de game.

Far Cry 5 komt 27 maart naar de PlayStation 4, Xbox One en pc. Lees in onze preview wat de game allemaal bevat. Zo zegt onze redacteur Ron dat Far Cry 5 zich vasthoudt aan een sterke formule: een goede slechterik, een toffe setting en veel vrijheid om je eigen plan te trekken.

Bron: GameSpot

Dit artikel delen:

Lees meer

Lanceringstrailer en korte video's van Ni No Kuni 2 uitgebracht De nieuwe Tomb Raider-film is een grote déjà vu
30

Reacties op: Campaign Far Cry 5 duurt zo’n 25 uur en is offline beschikbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • XtraLinkUK

    • 20 maart 2018 10:47
    Ik ga m halen, ondanks dat ik m waarschijnlijk niet veel zal gaan spelen. Bij FC3 had ik vooral een 'been here done that' gevoel.

    Heb me er zeker wel mee vermaakt, maar het mag van mij allemaal wel wat serieuzer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 20 maart 2018 11:44
    Toch blijft het zeer appart dat je ook voor de single-player cosmetische dingen kan aanschaffen (zucht Ubisoft) die zullen het nooit leren.
    Het lijkt me overigens wel een hele vette Far cry te worden. Na deel 4 was ik wel een beetje FC moe geworden, maar moet zeggen dat dit verhaal me wel aantrekt. Zal wel eerst nog gameplay beelden bekijken, want heb weinig zin in het standaard klim deze toren voor dit gebied vrij te spelen en verover dit kamp en dat kamp. Geen instant buy, maar zal hem volgend jaar denk ik toch met veel plezier voor 15€ van PSN afhalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 20 maart 2018 13:23
    @rreloaderr In plaats van je in de game bepaalde dingen te laten doen iom cosmetische extra's te unlocken, is het gewoon veel lucratiever om deze als microtransacties erin te zetten.

    Er is altijd wel een of andere idioot die ze gaat kopen, geef ze eens ongelijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 20 maart 2018 14:04
    @casualkiller
    Dat ongelijk geef ik ze zeker, hierdoor doe ik en samen met mij honderduizenden (zo niet miljoenen) mensen games niet meer vooruitbestellen of zelfs helemaal niet meer kopen zoals onlangs bij Battlefront2, Metal gear survive en shadow of mordor.
    Games maak je niet op de eerste plaats om winst/geld te verdienen maar om een verhaal te vertellen of ervaring aan te bieden. Iets wat vele developers, maar gelukkig niet allemaal vergeten.
    Begin echter wel in herhaling te vallen nu. Micro-transacties in de vorm hoe Ubisoft ze toepast, namelijk in your face= boycot.
    Microtransacties in combinatie met freeware en geen P2W systeem zoals Fortnite, Rocket League en in mindere mate Overwatch juich ik toe (mits 18+).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 20 maart 2018 14:31
    @rreloaderr So do i… so do i… MT's zijn troep.. als ze dan zo nodig 'niet van invloed' zijn op de gameplay (yeah right) waarom zitten ze er dan in godsnaam in.. greed, hebberigheid.. maar zoals ik al zei, ik weet niet wat erger is, zij die het aanbieden ..of zij die het kopen en verdedigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 20 maart 2018 12:51
    Laat maar komen en ben zeer benieuwd naar de Loot boxes, soms wel leuk om je game wat extra aan te kleden (zolang het maar geen verplichting is om het spel uit te kunnen spelen).

    Zo heb ik bij ACO een extra pakket gekocht omdat ik dat brandende paard wel lachen vond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 20 maart 2018 14:07
    @MaTriX
    Zoiets heette vroeger cheats, een unlockable door bijvoorbeeld een challenge te doen of de game uit te spelen. Triest dat je betaald hebt voor een broncode die vanaf het begin in het spel zat maar waar developers te lui of gierig zijn om deze gewoon vrij te geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 20 maart 2018 20:02
    @rreloaderr Het is pas triest dat mensen met een uitkering dit niet kunnen kopen, je weet wel geen centjes hebben :), die mensen doen niks anders dan klagen klagen en nog eens klagen en als uiteindelijk de game in de aanbieding is of in een budgetbak ligt gaan ze eindelijk naar de winkel.

    Games zijn in de jaren alleen maar mooier en groter geworden terwijl de prijzen van een game eigenlijk bijna niets omhoog gegaan zijn, doen ze dit dan gaan er nog meer mensen klagen dus komen ze met andere verdien modellen.

    Wat jij dus triest vind dat ik dat pakket gekocht denk ik daar anders over, ik denk zo dat mijn welverdiende knaken goed besteed zijn en dat ik ernaast nog genoeg knaken over heb om een goed leven te hebben.

    Daarnaast heb ik een zeer mooie baan waar ik goed knaken mee verdien en hoef ik hooguit maar 12 weken per jaar te werken en de rest van het jaar geef ik mijn knaken uit aan dingen die ik graag hebben wilt, zou je ook eens moeten doen…. genieten en minder zeiken :D.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 20 maart 2018 20:32
    @MaTriX
    12 weken per jaar werken….*PROEST* Geloof je het zelf.

    Je kan (en durft) niet eens een normale discussie hier te voeren laat staan dat je het stel hersens zou hebben om zo'n baan te hebben.

    Keer op keer kom je met provocerende posts om mensen uit hun tent te lokken en als je dan keer op keer onder de tafel wordt geluld ben je in geen velden of wegen te bekennen.

    Je bent gewoon een ventje van 14 dat het prachtig vindt om mensen op stang te jagen met je onnoemelijke domme opmerkingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 20 maart 2018 22:04
    @Sander999 Ja gemiddeld 12 per jaar, om de ongeveer pak en beet 2 maanden zit ik 2 weken in het buitenland en soms maar dit is zelden in Nederland en dan de rest weer thuis. Mij maakt het niet uit wat je geloofd en dat boeit me ook niet :), ik maak me daarom ook niet druk welke console of welke game nu beter is, ik geniet in de rest van mijn tijd van deze geweldige hobby die ik al sinds mijn 8e uitvoer.

    Ik bezoek GNL al zeker sinds 2003 echter niet op deze account :D, de enige domme opmerkingen die ik de laatste jaren voorbij heb zien komen zijn van de trieste figuren die deze site letterlijk vergald hebben met irritante opmerkingen op games en console`s die nergens op sloegen.

    figuren als Ghrohe en jij en nog een aantal zijn de grote zeikerds hier die een willetje proberen erdoorheen te drukken, jammer maar helaas zal ik daar niet in trappen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 21 maart 2018 08:05
    @MaTriX

    "ik maak me daarom ook niet druk welke console of welke game nu beter is"

    LOL! Zal ik eens een paar oudere post van jouw erbij pakken?
    "Sony kan niet tippen aan dat geweldige Xbox live netwerk, hun servers vliegen in de fik" iets in die richting was het.
    Iedereen hier weet dat jij Xbox boven Sony verkiest, dus ga nou niet zeggen dat jij je niet druk maakt om welke console nu beter is.

    "Het is pas triest dat mensen met een uitkering dit niet kunnen kopen" deze opmerking is pas triest.

    Sommige mensen hebben bijvoorbeeld een SW indicatie en kunnen gewoon niet werken, maar willen wel heel graag werken.
    Mijn ma heeft bijvoorbeeld een herseninfarct gehad en mag nooit meer werken 100% afgekeurd (nu dus een uitkering)
    Sander999 heeft compleet gelijk, met jouw valt niet te praten.
    Komt alleen maar onzin uit.

    "Ik bezoek GNL al zeker sinds 2003 echter niet op deze account :D" Ahh dus jij bent gewoon Grohe nu snap ik hem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 21 maart 2018 09:02
    @spreadthehate
    Dit dus inderdaad.

    Ik maak geen woorden meer vuil aan die trollende loser, daar is ‘ie alleen maar op uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 21 maart 2018 14:11
    @Sander999 Toch leuk dat je 2x de moeite hebt genomen hier te reageren :D.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 21 maart 2018 14:11
    @spreadthehate

    Klopt gedeeltelijk wat je zegt, echter valt er met mij wel degelijk te praten ….. alleen mensen die onzin zeggen kunnen een onzin reactie terug verwachten.

    Je schuift helaas alles op mij uit en wat uitkering betreft dat moet je niet helemaal letterlijk nemen, ik had het met die opmerking voornamelijk over de figuren die NIET willen, mensen als jou moeder zijn helaas het slachtoffer hoe NL mensen behandeld en daar bedoel ik mee met bijvoorbeeld de uitspraak die Rutte van de week maakte over dat mensen met een uitkering vakantiegeld krijgen (die vent spoort niet), en daar zijn mensen als jou moeder het slachtoffer van.

    Daarnaast nee ik ben niet Grohe want Grohe is de reden dat GNL naar de klote is geholpen en een hoop mensen weg zijn gegaan, echter zijn er een aantal rotte appels hier nog steeds aanwezig en die krijgen van mij een reactie terug die ze niet leuk vinden.

    Wat Xbox Live VS PS+ betreft tja het is een feit dat het netwerk van Xbox beter is, echter ben ik geen MP speler dus maak ik me daar niet druk om, verder heb je gelijk dat ik Xbox boven PS kiest echter brand ik het merk niet af zoals velen anderen zoals vriendje Sander en anderen wel doen bij het Xbox merk of bepaalde games. er staat hier thuis netjes naast me X1X een PS4 Pro en daarnaast een Switch dus wat gamen betreft maak ik me niet druk.

    Je moet echter niet het heilige boontje met vriendje Sander gaan uithangen want iedereen die anders denkt dan jullie schijnen volgens jullie ongelijk te hebben. Het is jammer maar helaas mensen die anderen zonder respect behandelen worden door mij op diezelfde manier behandeld, je kan merken dat jullie dat niet leuk vinden en dat komt omdat jullie altijd gelijk denken te hebben.

    GNL is daarom helaas niet meer wat het was door mensen als jullie.

    Een laatste tip, zorg goed voor je moeder want met deze huidige regering wordt het voor dat soort mensen alleen maar moeilijk en ja ook al zou ik financieel op de VVD moeten stemmen, ze krijgen hem echter niet doordat ik vind dat mensen die altijd hard gewerkt hebben en nu hun baan kwijt zijn of door iets wat je moeder hebt gekregen zo niet behandeld moeten worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 21 maart 2018 15:50
    @MaTriX

    "alleen mensen die onzin zeggen kunnen een onzin reactie terug verwachten" dat is dus precies waar ik mij op betrap hier op gamer dat ik dat ook doe.

    Als jij met je eerste openingszin al begint "Sony kan niet tippen aan dat geweldige Xbox live netwerk, hun servers vliegen in de fik" dan kun je van mij inderdaad een reactie verwachten.

    Vervolgens lees ik dan dat je geen onderscheid maakt en geen voorkeur hebt op Sony of Xbox (wat dus totaal niet waar is want dat doe je met regelmaat en geeft het nu ook toe) dan kan ik je niet meer serieus nemen bij de meeste reacties.

    jij reageert gewoon netjes op je eerste post hier, en het kan mij echt niet boeien dat je lootboxen koopt is jouw geld.
    Vervolgens geeft iemand een reactie die iets te kort door de bocht is, waar ik het wel enigszins mee eens ben, ik had het wat anders verwoord (had je niet voor triest uitgemaakt) jij geeft daar weer een reactie op die ook wat te heftig is (actie, reactie) die mij dan triggert en daar reageer ik weer op.

    Uit je laatste reactie merk ik ook dat je het eigenlijk niet zo bedoeld, maar dat kon ik niet uit je eerste reactie halen.

    Sander is niet mijn vriendje, maar ben het wel eens dat je soms dingen zegt wat provocerend is en je daarmee mensen uit de tent mee wilt lokken. Ik reageer daar dus op precies op dat punt.
    En jij geeft zelf aan dat jij je aan die mensen stoort die dit op Gamer doen, waarom doe je er dan aan mee?
    Ik zie je ook normale reacties posten (zolang het topic in je straatje past)

    Mij zie je hier nooit zeggen Sony is beter dan Xbox, ik ben meer pro Sony maar durf echt wel te zeggen dat MS vele malen beter is met voice chat in games. iets waar ik mij al jaren aan stoor op het PS netwerk.

    Snap alleen niet zo goed waarom mensen dan zo rare reactie plaatsen, dat bijvoorbeeld de servers van Sony in de fik zouden vliegen en niet kunnen tippen aan de Xbox servers. En vervolgens aangeven dat ze niet aan trollen zijn en er niks mee bedoelen.

    Maar goed, genoeg getypt :)
    Ik zal er gewoon niet meer op reageren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 22 maart 2018 00:55
    @spreadthehate

    Ik vind het op zich vreemd dat mensen die Sony netwerk reactie serieus namen :), misschien was het wel als grap bedoelt. Echter hoor ik vaak dat mensen het netwerk van MS beter vinden.

    Kan er niet echt over mee praten gezien ik geen MP games speel, wel heb ik live maar niet voor de MP games.

    Je moet niet alles zo serieus nemen, echter als iemand een merk of game afzeikt kan daar een reactie op terug komen en dat is iets wat ze niet leuk vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 21 maart 2018 20:13
    @MaTriX
    Goed, hier moet ik dus nog even op reageren want je zit nu gewoon onwaarheden te verkondigen.

    "echter brand ik het merk niet af zoals velen anderen zoals vriendje Sander en anderen wel doen bij het Xbox merk of bepaalde games"
    Dit is pertinent niet waar en dit zuig je gewoon uit je duim. Laat me zien waar ik MS, of Sony, of waar je dan ook doelt, afbrand? Ik wens je bijzonder veel succes.

    Het is kennelijk erg moeilijk te begrijpen maar je kan ook kritisch zijn zonder dat je een hekel hebt aan een merk (en serieus, een hekel hebben aan een merk, hoe zielig en onvolwassen ben je dan). Het klopt dat ik kritisch ben naar MS, maar dat ben ik ook naar Sony. Kennelijk mag dat niet meer op deze website want dan ben je gelijk een zeikerd en een fanboy.

    Sterker nog, zodra je hier bij welk artikel dan ook kritisch bent dan is er altijd wel één of andere halve zool die je uitmaakt voor 'zeikerd'. Sinds wanneer mogen we niet meer kritisch zijn. Laten we inderdaad alles lekker voor zoete koek slikken, daar wordt de maatschappij een stuk beter van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 22 maart 2018 00:56
    @Sander999

    Sorry heb je reactie niet gelezen gezien het hoogstwaarschijnlijk weer allemaal gebakken lucht is :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 22 maart 2018 06:43
    @MaTriX
    En dit is dus precies wat ik bedoel. Zodra je inhoudelijk onder de tafel wordt gelult dan reageer je niet of je post zoiets doms als dit.

    Ik weet genoeg, je bent een 14 jarige troll of een vent van in de 40 met een bijzonder klein snappertje. In beide gevallen de moeite niet waard.

    Wat je nu doet is zo schandalig laag bij de gronds dat je er eigenlijk een waarschuwing voor zou moeten krijgen. Dit is flamen pur sang en is vele malen erger dan de onwaarheden waar je mij allemaal van beschuldigd. Bovendien is het ontzettend laf omdat je weet dat wat je over mij zegt gewoon verzonnen is en je dus op voorbaat al weet dat je de discussie niet kan winnen. En dan ga je zo reageren. Gadverdamme, wat ben jij een onvoorstelbaar laffe hond. Echt een min mens. Nog te laag om overheen te kotsen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 22 maart 2018 11:51
    @Sander999

    Heb alleen je 1e regel gelezen en daar krijg je antwoord op.

    Hoe kan ik inhoudelijk onder de tafel geluld worden als ik je post hierboven niet eens gelezen hebt :), schijnbaar is er dus maar 1 dom hier :).