Nieuws

Update: nieuwe afbeeldingen Call of Duty: WWII opgedoken

Boxart toont Tweede Wereldoorlog als setting voor Sledgehammer's nieuwe game

Geschreven door Jacco Peek op
Update 4 april: Dezelfde Reddit-gebruiker heeft twee nieuwe afbeeldingen geplaatst van artwork voor Call of Duty: WWII. Een betreft een wijdere versie van een bestaande afbeelding en de ander was nog niet eerder naar buiten gekomen.

Update: Zowel Eurogamer als IGN zeggen bronnen te hebben die bevestigen dat Sledgehammer's Call of Duty inderdaad Call of Duty: WWII gaat heten. Eurogamer zegt daarbij dat de gelekte artwork inderdaad afkomstig is van de game.

Origineel bericht: De aankomende nieuwe Call of Duty-game zou zich mogelijk af kunnen gaan spelen tijdens de Tweede Wereldoorlog, aan een aantal gelekte foto's van promotiemateriaal te zien.

YouTube-kanaal TheFamilyVideoGamers claimt de foto's te hebben ontvangen. Het is echter niet na te gaan in hoeverre het promotiekanaal echt is. TheFamilyVideoGamers claimt de foto's al een week te hebben maar lang getwijfeld te hebben of het de foto's wel moest plaatsen. De foto's zouden zijn gekomen van iemand die bij het project betrokken is en vorig jaar ook Infinite Warfare lekte. Ontwikkelaar Sledgehammer werkt aan de nieuwe Call of Duty.

De foto's tonen een focus op de Tweede Wereldoorlog. Na het succes van het vorig jaar verschenen Battlefield 1 van uitgever Electronic Arts en ontwikkelaar DICE, dat de huidige tijd inruilde voor de Eerste Wereldoorlog, is de setting geen verrassing. Gamers lijken weer behoefte te hebben aan shooters die zich in het verleden afspelen.

Uitgever Activision zei eerder al dat Sledgehammer's nieuwe Call of Duty, die in het najaar van 2017 moet verschijnen, de serie "terug naar zijn roots" zou brengen. De eerste paar delen in de Call of Duty-reeks speelden zich ook af tijdens de Tweede Wereldoorlog. Activision heeft echter nog niet gereageerd op deze geruchten.

Bron: TheFamilyVideoGamers

Dit artikel delen:

Lees meer

Batman: Arkham VR aangekondigd voor HTC Vive en Oculus Rift Survivalgame Impact Winter uitgesteld tot 23 mei
34

Reacties op: Update: nieuwe afbeeldingen Call of Duty: WWII opgedoken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Mr. Harrow

    • 27 maart 2017 10:12
    Dat zou wel weer eens erg leuk zijn. Zou voor mij de eerste Call of Duty in jaren zijn, mits de singleplayer een beetje een verhaal heeft. Ik speelde CoD vroeger vooral voor de singleplayer.
    Hopelijk keren ze weer terug naar D-Day. CoD2 is nog steeds één van mijn favorieten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 27 maart 2017 10:16
    @mr-harrow alleen bo 3 had een super slecht verhaal.
    Verder doet cod het beter dan bf met verhaal dus dit zou vast wel weer een leuke singleplayer hebben.

    Wel grappig dat ze echt niet weten waar ze naar toe moeten met cod.
    Toekomst niet toekomst en eerst zeggen ww2 is dood en nu weer terug omdat bf een keer goed scored met een ww1 oorlog game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • multynoob

    • 27 maart 2017 12:50
    @hulstpower

    Toen bf1 uitkwam was deze cod al +- 2 jaar in de maak dus dat heeft er niks mee te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dutchblast

    • 27 maart 2017 14:09
    @multynoob Ja en toen BF1 uit kwam was het ook al 2 jaar eerder bekend dat ie in de maak is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coenschoen

    • 29 maart 2017 10:16
    @dutchblast aankonindiging was nog niet eens een jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DGM

    • 27 maart 2017 14:10
    @multynoob

    En als dat dan toch wel zo blijkt te zijn? Dan maakt dat toch niet uit? Gaat er toch om dat het een leuke game wordt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 27 maart 2017 14:32
    @dgm Dat moeten we nog zien de laaste cod was een drama en activision wist het daarom deden ze de remaster er bij.
    En dat ze de prijs zo snel lieten zakken zegt genoeg dat de game voor geen meter verkoopt.
    Beter ook want dat zorgt er voor dat activision een keer na denkt voor dat ze iets maken en niet steeds de zelfde uitbrengen met updates die niemand echt wilt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 27 maart 2017 18:28
    @hulstpower
    Een drama? De verkopen vielen inderdaad tegen in vergelijking met de vorige delen, maar Infinite Warfare is nog steeds miljoenen keren verkocht. Dus het wordt wel wat overdreven en de singleplayer was wat mij betreft erg vermakelijk. Stukken beter dan die van BO3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 27 maart 2017 20:49
    @obi-twan-kenobi
    Hij zal vast miljoenen verkocht hebben maar voor activision zeer slecht. Ze doen normaal nooit de prijs naar beneden pas als het volgende deel uit is als ze dit al doen na 2 maanden zeg gneoeg toch.
    Heb het verhaal even gespeeld maar vond kwa verhaal op zet veel gejat van killzone maar dat ligt misschien aan mij vond het te veel bekend voorkomen en kwam er daar door niet in.
    Misschien had ik het verder moeten spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 4 april 2017 19:43
    @hulstpower Ik vind hem erg goed speel hem erg veel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • multynoob

    • 29 maart 2017 17:50
    @dgm

    Eens, maar daar heb ik het ook niet over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Humpdog

    • 29 maart 2017 11:13
    @multynoob bron? Het zou me niks verbazen dat ze met cod: wwii begonnen zijn toen ze zagen dat BF 1 een enorm succes is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • multynoob

    • 29 maart 2017 15:35
    @humpdog

    Bron is niet nodig. Een game maak je niet binnen een jaar. Maakt niet uit of het de 10de keer is dat je hem maakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 4 april 2017 19:44
    @humpdog Het is maar wat je succes noemt , Ik vind hem erg saai

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 27 maart 2017 11:35
    Ik skip deze shit ! Geen behoefte aan het verleden !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DGM

    • 27 maart 2017 12:19
    Die plaatjes komen mij erg bekend voor. Misschien uit Saving Privat Ryan of Band of Brothers, dat weet ik zo niet meer. Maar ik vermoed dat dit een hoax is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 4 april 2017 23:08
    @dgm

    Ik deel je mening, met een kwartiertje Photoshoppen heb je hetzelfde resultaat. Vind het ook nog verre van overtuigend :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 27 maart 2017 12:25
    Terug naar de roots of niet, ik blijf erbij dat de hoofdredenen hiervoor voor mij genoeg zijn om de Call of Duty reeks voorgoed naar de prullenbak te verwijzen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JVSpro

    • 27 maart 2017 15:38
    @xtralinkuk Precies, snap niet dat mensen het nog kopen. Overduidelijk onderhand dat het bij hun alleen maar draait om de euro's. Niet van: hoe maken we een origineel nieuw spel? Maar zo: hoe verdienen we met zo weinig mogelijk risico's, zoveel mogelijk geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 27 maart 2017 18:26
    @jvspro
    Voor Battlefield valt hetzelfde te zeggen. Het enige wat anders is aan Battlefield 1 is de setting, verder is de onderliggende game in grote lijnen hetzelfde als de voorgaande delen. Maar zij zijn dan ineens vernieuwend en nu Activision dat met Call of Duty wil doen is het ineens weer niet goed? Beetje hypocriet…