Hoewel het uitbrengen van de demo niet zonder haken en ogen was, zoals je in deze column kunt lezen, zijn de eerste indrukken van Call of Duty zeer positief. Het spel maakt gebruik van een aangepaste Quake3 engine waardoor nu 200,000 polygonen per scene op het scherm getoverd worden. Verder ondersteunt de nieuwe Transform & Lightning nu ook pixel en vertex shaders die door de nieuwste videokaarten gebruikt worden. Om te kijken hoe Call of Duty presteert met deze nieuwe kaarten deed NVnews verschillende benchmarks met een GeForce FX 5600, gericht op de doorsnee gamer en de GeForce FX 5900, voor de diehard gamer.Although Call of Duty uses a heavily redesigned Quake 3 engine, the performance on a GeForce FX 5900 was staggering. I'm no programmer, but I was happily surprised to finally experience a well coded game. I wish I could say that about Battlefield 1942 *sigh*. Even the FX 5600 Ultra didn't have much problems coping with a heavy load of polygons. The gameplay is very similar to that in MOH:AA, but it is much more exciting and intensive. The guys over at Infinity Ward concentrated more on a team based work rather than a single soldier fighting mode. Meer benchmarks, helaas zonder ATI kaarten, en screenshots kun je in dit artikel vinden. Call of Duty zou later dit jaar moeten uitkomen.

Met dank aan VTec voor het melden van dit nieuws.