Nieuws
modern warfare 2 amsterdam

‘Call of Duty: Modern Warfare 2 is snelst verkopende Call of Duty ooit’

‘600 miljoen dollar opgebracht in openingsweekend’

Geschreven door Marvin Toepoel op
Naar verluidt is Call of Duty: Modern Warfare 2 de snelst verkopende game in de Call of Duty-serie.

Dat claimt nieuwswebsite en krant Barron’s op basis van een onbekende bron. Die bron stelt dat Call of Duty: Modern Warfare 2 het beste openingsweekend uit de hele franchise kent, met in totaal meer dan 600 miljoen dollar (604 miljoen euro) aan verkopen.

De vorige game in de Call of Duty-serie, Vanguard, deed het beduidend slechter. Activision reflecteerde vorig jaar nog op de tegenvallende verkoopresultaten van Call of Duty: Vanguard door te zeggen dat de game minder innovatie bracht dan het wilde. Ook zou de Tweede Wereldoorlog-setting minder mensen aanspreken dan een moderne setting.

De beginweek van Call of Duty: Modern Warfare 2 verloopt niet zonder problemen. Zo was het niet mogelijk om in de pc- en Xbox-versies van het spel cross-play uit te zetten, dook er een bug op waardoor spelers elkaar door muren heen konden zien en liet het Conservatorium Hotel in Amsterdam weten juridische stappen te overwegen omdat het zonder overlg in de game is gestopt.

Bron: Barron's

Dit artikel delen:

Lees meer

RTX 40-gpu's ondersteunen nu AV1-codering in OBS Studio HBO’s The Last of Us-serie verschijnt waarschijnlijk in januari
12

Reacties op: ‘Call of Duty: Modern Warfare 2 is snelst verkopende Call of Duty ooit’

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 1 november 2022 13:19
    ik wacht wel totdat die in de sale is, 70euro voor een digitale versie vind ik te duur

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 2 november 2022 01:24
    @-JK-

    Of zoeken naar een intel code. Ik heb dat gedaan en 1 kunnen aanschaffen voor 40 euro.

    Tweakers of mplaats in de gaten houden :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dakoota

    • 1 november 2022 13:55
    Is uitschakelen van x- play inmiddels mogelijk op de Xbox?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 1 november 2022 14:05
    Mogen ze de bugs wel goed oplossen. Het spel zit er vol mee. Van attachments niet kunnen gebruiken tot grote crashes. Het is nog verre van perfect op dit moment. Kan me niet herinneren dat er zoveel bugs waren in een CoD game bij launch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 1 november 2022 14:17
    @Snafu9 Blijft toch bijzonder dat ze ondanks de vele problemen dan gewoon een game uitbrengen onvoorstelbaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 1 november 2022 14:30
    @Snoop213 cashen met de early adapters voor de feestdagen beginnen, met de feestdagen proberen wat mainstreamvolk te lokken en ondertussen aan de bugs (en waarschijnlijk ook dlc) werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 1 november 2022 15:05
    @Snafu9 Het moet nu eenmaal voor black friday en kerst in de winkel liggen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 1 november 2022 16:38
    @Ziminar
    Ja dat klopt anders lopen ze ontzettend veel inkomsten mis. Dat is te begrijpen en hopelijk hebben de medewerkers geen 100 uur gemaakt dan kan ik ermee leven. Niets is erger dan een game die niet af is en wel al je medewerkers overuren laten maken. Dan is er bedrijfstechnisch in de planning wat fout gegaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 1 november 2022 21:50
    @Snafu9 nergens last van op de ps5

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 1 november 2022 23:02
    @Snafu9
    Ik heb er al best wat uren inzitten maar ben nog geen enkele bug tegengekomen. Waar speel je op?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 2 november 2022 08:21
    @Fr3nzy Ik dus ook niet.

    Alleen wat grafische bugs. Maar Nvidia had al aangegeven dat er met de nieuwste GFX update wat problemen waren.

    Maar op de pc loop ik verder nergens tegenaan..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 2 november 2022 09:31
    @Fr3nzy
    PS5 speel ik op. Wapen tunen kan ik niet gebruiken. Als ik met een getuned wapen ga spelen crasht mijn spel als ik in de game kom. Soms als een potje klaar is en zit in een party zegt hij waiting for datacenters. Zoals met inloggen en dat duurt dan zo lang dan crasht mijn game. Soms heb ik het probleem dat ik geen andere receiver op een sniper kan zetten. Vrienden die online zijn komen niet bij mij in de lijst te staan. Maar blijven offline. Zo zijn er nog wel meer dingen die niet goed gaan.