Colantonio zegt dat hij blij is dat er games als Deus Ex en BioShock zijn die spelers "opleiden" om Dishonored te kunnen spelen. Een game als Call of Duty zou hen daarop niet kunnen voorbereiden, zo stelt hij. "Als je ze eerst dom maakt met Call of Duty en vanuit het niets met een game als Dishonored komt…" Ook laat Colantonio weten "niet erg onder de indruk te zijn van Call of Duty."
Ook laat Colantonio zich uit over scripted events in games. Hij is blij dat er nog steeds ontwikkelaars zijn deze momenten in hun games stoppen. Dit verschaft Dishonored-ontwikkelaar Arkane Studios meer vrijheid om "zijn eigen ding te doen", aldus Colantonio.
Simultane ontwikkeling
Dishonored wordt simultaan ontwikkeld door een team in het Franse Lyon en het Amerikaanse Austin. Colantonio: “Op deze manier kunnen we het beste van beide werelden bij elkaar brengen. In Europa vind je de fantastische architectuur, het creatieve in gameontwikkeling. Dat is in Amerika een stuk moeilijker. Maar daar beschikken we weer over de allerbeste designers. Eigenlijk werkt het allemaal heel gestroomlijnd.” Dishonored moet in 2012 verschijnen.