"Beachhead zal de beste online community, exclusieve content, en een groot aanbod aan services creëren om een online ervaring te garanderen die nog nooit eerder is vertoond", vertelt Eric Hirshberg, CEO van Activision Publishing. Tevens hint hij naar de mogelijkheid om spelers van verschillende consoles via het platform bij elkaar te brengen: "Het platform kan in games geïntegreerd worden en online ervaringen en spelcomputergamers voor het eerst bij elkaar brengen"

Het is de eerste keer dat Activision concreet is over de ontwikkeling van een dergelijk online platform voor de Call of Duty-serie, maar niet de eerste keer dat erover gesproken wordt. Activisions CEO Bobby Kotick heeft in het verleden gehint naar de mogelijkheid om dit soort nieuwe communityfeatures te combineren met een abonnementsmodel. Op de vraag of consumenten een betaald abonnement moeten nemen op Beachheads nieuwe platform, gaf financieel directeur Thomas Tippl geen antwoord.

Call of Duty-mmo

Hirshberg vertelde ook dat hoewel Call of Duty een van de meest succesvolle series is van Activision Blizzard, deze niet erg winstgevend is in Azië, onder andere door piraterij. Vandaar dat er voor die markt een gratis speelbare MMO-game wordt ontwikkeld, waarin de omzet geboekt wordt via microtransacties. De game wordt volgend jaar verwacht en hoewel het alleen op de Chinese markt wordt gericht, zal het volgens Tippl nuttige lessen bevatten die kunnen worden toegepast op de hele organisatie.