Fans van oorlog shooters komen dit en het volgende kwartaal goed aan hun trekken. Er is namelijk voor elk wat wils. Liefhebbers van Vietnam mogen het proberen met Men of Valor, WOII Pacific fans worden getrakteerd op de nieuwe Medal of Honor games en voor fanaten die het liefst Duitsers neerschieten in het Europese theater van de Tweede Wereldoorlog is er Call of Duty. Infinity Ward, het team achter deze veel belovende titel, bestaat voornamelijk uit ex-werknemers van 2015, dat op zijn beurt verantwoordelijk was voor Medal of Honor: Allied Assault. In Call of Duty zal je drie verschillende campaigns met drie verschillende karakters doorlopen, namelijk die van de Amerikanen, Engelsen en Russen. Totaal zullen er zo'n 25 tot 30 missies zijn.Although Call of Duty is being created with the code base used for Return to Castle Wolfenstein, it's clear Infinity Ward has made many, many enhancements to the engine. "[It's been] severly rewritten," says Murphy, "The AI, the rendering engine itself, the rasterizer, certainly the language for scripted events. It would be hard to recognize, looking at the code base, what was left of the Quake 3 engine." It's hard to doubt him, as many of the facial expressions and character animations appear to have been improved greatly. At the same time, we also noticed some rough textures and trees while running through the countryside; we're hoping things may be a bit sharper in the final product. Call of Duty maakt gebruik van een zwaar aangepaste en opgepoetste Return to Castle Wolfenstein engine en ziet er zeer goed uit, zoals je kunt zien en lezen in deze preview, die de eerste missies van het spel behandelt. De PC versie van Call of Duty zou deze herfst in de winkels moeten liggen.