Nieuws

Call of Duty: Black Ops 3 grootste entertainmentlancering van 2015

Meer dan een half miljard dollar omzet

Geschreven door Michel Musters op
De release van Call of Duty: Black Ops 3 was met meer dan 550 miljoen dollar (omgerekend zo'n 512 miljoen euro) aan wereldwijde omzet de grootste entertainmentlancering van het jaar.

Dat kondigt Activision Blizzard via een persbericht aan. Daarmee weet Black Ops 3 zelfs een grotere lancering neer te zetten dan Jurassic World, de nieuwe Jurassic Park-film die eerder dit jaar in de bioscopen verscheen. Het gaat bij zowel Call of Duty: Black Ops 3 als Jurassic World om de eerste drie dagen vanaf de lancering.

Verder liet Activision weten dat de game het hoogste engagement per speler ooit had in een Call of Duty-game: er werden meer dan 75 online uren in drie dagen tijd gestopt. Tevens zijn de digitale verkopen bijna verdubbeld in het afgelopen jaar.

Volgens Activision is de fysieke verkoop ook "significant gegroeid" ten opzichte van de laatste twee jaar. Vorig jaar en het jaar daar voor verschenen Call of Duty: Advanced Warfare en Call of Duty: Ghosts. Dat zou betekenen dat Black Ops 3 de beste Call of Duty-lancering is sinds Black Ops 2, dat in 2012 uitkwam.

Inmiddels werken drie verschillende hoofdstudio's aan de Call of Duty-franchise, waardoor er elk jaar een nieuw deel in de reeks kan verschijnen. De Black Ops-games worden gemaakt door Treyarch. Infinity Ward maakte het in 2013 verschenen Call of Duty: Ghosts en maakte daarvoor de Modern Warfare-reeks. Advanced Warfare is de eerste Call of Duty-game ontwikkeld door Sledgehammer Games.

Dit artikel delen:

Lees meer

Verken planeten per buggy in Elite: Dangerous Friday the 13th-game behaalt Kickstarter-doel
15

Reacties op: Call of Duty: Black Ops 3 grootste entertainmentlancering van 2015

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Bertus B.

    • 11 november 2015 16:22
    Ik loog, ik heb m toch. Assasins creed heeft een vriend, fallout ook en met 1tb ps4 bleef deze over…

    Stiekem vermakelijk na 2 CODs te hebben overgeslagen, maar niet vernieuwend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nolimit2410

    • 11 november 2015 20:33
    Hoezo niet vernieuwend? :D
    Deze heeft werkelijk niets te maken met de COD van twee delen terug, napraterij?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • razRDJ

    • 11 november 2015 17:14
    "..er werden meer dan 75 online uren in drie dagen tijd gestopt."

    Hoe?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 11 november 2015 17:20
    Lol zag het ookal.. Cheaters xP

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 11 november 2015 18:44
    Gewoon inloggen en aan laten staan :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent4125

    • 11 november 2015 20:14
    3 x 24 = …?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • water

    • 11 november 2015 20:42
    al vliegend en gamend tegelijk naar een ander continent D:

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 11 november 2015 20:56
    het jaar is al over he en star wars moet nog uit komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DonnyLegend

    • 12 november 2015 01:31
    Het meeste geld binnen geharkt, maar sommige spelers waaronder ik kunnen al sinds vrijdag niet spelen. Er is welgeteld 1 hele patch van 33MB geweest die niks deed en dat was op launchday.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 12 november 2015 10:07
    Tja, ik zou het toch eens in je eigen hardware gaan zoeken dan (voorlopig), want bij genoeg mensen draait het spel dus goed op hun PC..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DonnyLegend

    • 12 november 2015 14:12
    Met een i5 4690k en een R9 290? Dacht het niet hè. Er zijn mensen met 2x een 980Ti (1500 euro aan videokaarten) die precies hetzelfde probleem als mij hebben. Kijk eens op het Call of Duty PC forum zou ik zeggen, of Steam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 12 november 2015 15:31
    maarja, wat noem je dan 'niet kunnen spelen', want het kan dan dus nog steeds aan je systeem liggen (als in dingen die in de achtergrond draaien bv die voor problemen kunnen zorgen, of drivers die niet lekker lopen).. Dat je een dikke videokaart hebt wil nog niet zeggen dat je het probleemloos kunt draaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DonnyLegend

    • 13 november 2015 17:47
    Constante stuttering en de daarbij behorende FPS drops maken het simpelweg onspeelbaar, hoe laag ik de settings ook zet. Zoals ik al zei, ik ben niet de enige met dit probleem dus aan mijn achtergrondprogramma's of drivers (laatste versie overigens) ligt het niet. Van de 4 modes kan ik er welgeteld 1 spelen; Freerun mode. Alles op de hoogste instellingen, geen probleem. Maarja, het blijft natuurlijk maar een port (en Activision) dus dit soort problemen waren te verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • melek-taus

    • 12 november 2015 09:47
    Sinds Blops 2 toch wel een waardig COD deel. Al vond ik AW ook aardig lekker spelen, maar toch is Blops 3 toch een stuk prettiger en beter uitgelijnd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 12 november 2015 17:26
    Nice! Doen ze weer goed de boefjes :)

    Btw weet iemand of er nog unlocks zijn of rewards als je NIGHTMARES heb uitgespeeld ?
    Ik heb dat vandaag met pijn en moeite gedaan en ook best veel colletibles gepakt. maar kreeg niets ???? dat KAN toch niet :(