Call of Duty: Black Ops 3 grootste entertainmentlancering van 2015 | Gamer.nl

Call of Duty: Black Ops 3 grootste entertainmentlancering van 2015 | Gamer.nl

De release van Call of Duty: Black Ops 3 was met meer dan 550 miljoen dollar (omgerekend zo'n 512 miljoen euro) aan wereldwijde omzet de grootste entertainmentlancering van het jaar.

Dat kondigt Activision Blizzard via een persbericht aan. Daarmee weet Black Ops 3 zelfs een grotere lancering neer te zetten dan Jura ic World, de nieuwe Jura ic Park-film die eerder dit jaar in de bioscopen verscheen. Het gaat bij zowel Call of Duty: Black Ops 3 als Jura ic World om de eerste drie dagen vanaf de lancering.

Verder liet Activision weten dat de game het hoogste engagement per speler ooit had in een Call of Duty-game: er werden meer dan 75 online uren in drie dagen tijd gestopt. Tevens zijn de digitale verkopen bijna verdubbeld in het afgelopen jaar.

Volgens Activision is de fysieke verkoop ook "significant gegroeid" ten opzichte van de laatste twee jaar. Vorig jaar en het jaar daar voor verschenen Call of Duty: Advanced Warfare en Call of Duty: Ghosts. Dat zou betekenen dat Black Ops 3 de beste Call of Duty-lancering is sinds Black Ops 2, dat in 2012 uitkwam.

Inmiddels werken drie verschillende hoofdstudio's aan de Call of Duty-franchise, waardoor er elk jaar een nieuw deel in de reeks kan verschijnen. De Black Ops-games worden gemaakt door Treyarch. Infinity Ward maakte het in 2013 verschenen Call of Duty: Ghosts en maakte daarvoor de Modern Warfare-reeks. Advanced Warfare is de eerste Call of Duty-game ontwikkeld door Sledgehammer Games.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou