Nieuws
Call of Duty: Black Ops 4

Call of Duty: Black Ops 4 gaat volgens analisten meer verkopen dan Red Dead Redemption 2

Ook meer dan Battlefield 5

Geschreven door Pablo Bool op
Analisten van Piper Jaffray hebben vandaag cijfers naar voren gebracht met voorspellingen over de grote releases in oktober. Er wordt voorspeld dat Call of Duty: Black Ops 4 zowel Red Dead Redemption als Battlefield 5 gaat verslaan ten aanzien van verkoopcijfers.

Michael J. Olson en Yung Kim, analisten van het bedrijf Piper Jaffray, schatten dat Call of Duty: Black Ops 4 21.5 miljoen exemplaren gaat verkopen voor 31 december. Dat is 3.5 miljoen exemplaren meer dan de Call of Duty game van vorig jaar.

Vervolgens wordt er verwacht dat 15,5 miljoen exemplaren van Red Dead Redemption 2 verkocht worden en Battlefield 5 zestien miljoen keer in huis wordt gehaald. Deze cijfers gaan over de periode tot en met 31 maart 2019.

Andere voorspellingen van Activision, Blizzard, Take-Two en EA-games worden ook gegeven. Zo denken de analisten dat er 4,5 miljoen exemplaren worden verkocht van Anthem voor het einde van het eerste kwartaal van 2019.

analisten cod Black Ops 4
Red Dead Redemption 2 verkoopcijfers
Battlefield V verkoopcijfers analisten
Battlefield 6=6e Battlefield hoofdspel van Dice

Dit artikel delen:

Lees meer

The Banner Saga 3 is een prachtige afsluiter van een bijzondere serie Mewtwo, Brock en Misty in nieuwe beelden van Pokémon: Let’s Go
13

Reacties op: Call of Duty: Black Ops 4 gaat volgens analisten meer verkopen dan Red Dead Redemption 2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • rpenning

    • 26 juli 2018 14:58
    Nou sorry hoor daar geloof ik weinig van. En voor de duidelijkheid nee ik ben geen game analist XD ik denk dat red dead redemtion van de 3 spellen die deze meneer noemt het meest gaat verkopen, het zal gta niet overtreffen denk ik maar ik denk dat heel veel mensen deze day one gaan halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 26 juli 2018 15:42
    Ik geloof het wel. Weet nog dat cod ww2 het eerste weekend 500 miljoen wist op te halen…. Weet niet hoeveel games dat zijn. En ik denk dat multiplayer games het altijd wel beter doen dan single player games (van de top games dan).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 26 juli 2018 17:37
    @Aces-82 daarom is gta 5 hrt best verkochte spel ooit en heeft de wii met mario galaxy 1 en 2 zaten dacht ik beide ook in de 20 miljoen verkochte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 26 juli 2018 17:49
    @hulstpower
    Er zijn altijd uitschieters. Maar denk nog steeds dat over het algemeen multiplayer meer verkoopt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 27 juli 2018 11:51
    @hulstpower
    Je argument van GTA is een beetje krom. Ik denk dat een groot deel van het succes van GTA ook door de MP komt. Niet alleen door de SP.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 26 juli 2018 16:01
    Wat hebben die gasten gebruikt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tokageroh

    • 26 juli 2018 16:18
    Volgens mij zijn ze weer eens aan de crack… en jullie aan het clickbaiten…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 26 juli 2018 18:52
    Dit gaat dus over de verkopen voor maart. Niet over de verkopen totaal.
    Want ik geloof niks dat RDR2 in de komende 6 jaar( geschatte verkoop tijd) minder verkoopt dan Black ops 4.
    Tuurlijk zal BO4 een flits verkoop hebben, dan kunnen ze goed even de dikste verkoop hebben, maar de 1e RDR of bijvoorbeeld GTA5 verkochten jaren na uitkomen nog steeds.
    Dat zie ik BO4 niet doen met de simpele reden dat volgend jaar een andere COD die plek zal innemen. Het is geen game serie die jaren teert op verkoop maar na 1 jaar word ingewisseld door een andere game.
    De gamers die het kochten zullen ht wel blijven spelen maar nieuwe kopers kopen dan eerder die nieuwe game.
    En daar heeft een studio als Rockstar gewoon een voordeel, die poepen niet elke jaar een game uit maar ondersteunen 1 game gewoon jaren.

    Dus ik geloof hier niks van als je kijkt op lange termijn.
    En no offense maar in de titel van dit onderwerp was niet uit te halen dat dit enkel om verkoop het eerste jaar ging maar werd de illusie gewekt dat BO4 ook over 10 jaar de best verkopende zal zijn.
    En dat kan ik moeilijk geloven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 27 juli 2018 11:49
    @watashi wa maurice desu.
    Is helemaal niks mis met de titel. De titel is al lang zat. Dat is toch informatie wat je uit het artikel haalt. Als we alle belangrijke informatie al in de titel zetten is er geen artikel meer nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 27 juli 2018 17:08
    Y@Akira

    Serieus?

    Dus de titel had volgens jou niet dit kunnen zijn:

    ‘ Analisten verwachten dat in het 1e jaar meer verkocht wordt van BO4 tov concurrent RDR2 en battlefield.’


    Dat is veel minder tekst dan dat hier ervan gemaakt is( dus heeft niks met lengte te maken ondanks dat jij dat als argument ingooit) en in 1 oogopslag duidelijk wat het onderwerp is.
    En nu net dankzij titels die niet duidelijk zijn roepen mensen hier dingen als clickbait, en ik ben niet de eerste die dit bij dit opmerkt.

    Ik wil gamer.nl overigens niet beschuldigen van een foute titel maar eerlijk deze titel suggereerd wel degelijk een totale verkoop. En ik had die titel zelf nooit gekozen.
    Ieder zijn stijl.
    Ik houd van een titel die duidelijk aangeeft wat het onderwerp is.
    En een deel van dat onderwerp is wel degelijk ‘het eerste seizoen’.
    Tenminste zo zie ik het.
    Anders had ik dit niet eens gelezen want dat BO4 het eerste deel meer verkoopt dan de andere is bijna zeker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 27 juli 2018 11:53
    Ik twijfel hier nog een beetje over. Ik geloof het aan de ene kant wel, omdat ik denk dat CoD meer doelgroepen bereikt dan Red Dead.
    Het hangt er ook een beetje vanaf of Red Dead enkel SP wordt of dat er een goede MP bij komt.
    Ik denk dat een groot deel van het succes van GTA de MP is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrKingofhearts

    • 27 juli 2018 11:58
    @Akira Helemaal mee eens! GTA is en bljjft anders dan RDR2 niet iedereen zal de stijl en setting leuk vinden maar het word zeker weten close. De Black Ops serie heeft altijd al veel verkocht en word tot op vandaag nog steeds volop gespeeld en gestreamd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mitchmeister

    • 27 juli 2018 21:07
    Ik weet niet waar ze deze gegevens op baseren. Maar ik heb ernstig mijn twijfels. True CoD WW2, heeft zeer goed verkocht. Ikzelf had sinds vele jaren ook weer CoD aangeschaft en vele van mijn vrienden ook. Waarschijnlijk omdat we zoveel verhalen meegekregen hebben over deze oorlog, het leeft echt nog onder de mensen. Het was de oorlog van mijn opa en oma, informatie welke je meekrijgt direct uit een bron welke het zelf beleefd heeft.. Maar ook omdat ik de gameplay echt goed vind.

    Maar Ik hoor niemand in mijn omgeving welke de nieuwe Black Ops gaat kopen, terwijl ik wel iedereen hoor dat ze RDR 2 hebben besteld als pre-order. Myself included.

    Maar ik ben reuze benieuwd of ze gelijk gaan krijgen.. Maar als ik uit moet gaan van de omgeving hier, zijn de rollen duidelijk omgedraaid.