Peter Molyneux mocht weer eens plaatsnemen op de praatstoel. Dit keer laat de grootmeester zijn visie schijnen op Black & White, de uitbreiding Creature Isle, het kiezen voor single of multiplayer en de keuze tussen graphics en gameplay. De reacties die Peter ontving over Black & White waren erg verschillend, zoals de meeste gamers weten. Veel mensen struikelden over de bugs in het spel en over de hype die het met zich meebracht. Gamers dachten dat Black & White iets zou worden wat het helemaal niet was, maar met de uitbreiding heeft Lionhead het anders aangepakt. Creature Isle is er namelijk voor de fans en wat zij wilden zien in de eerste uitbreiding.Do you think that an obsession with graphical perfection will get in the way of gameplay? Peter: That's always the risk. When you're developing a game it's so much sexier to work on a piece of physics or some graphics than it is on gameplay. Gameplay is the least exciting thing for a developer to do. You have to be very careful to keep focused on it and not be too distracted by the technology. Ondanks de slechte kritieken zijn er ruim 1,5 miljoen exemplaren verkocht van Black & White. Of Creature Isle ook dit record zal halen valt te betwijfelen, het is namelijk gemaakt voor de fans en niet voor de gamers die de hype geloofden.