Het nieuwste deel in de over de top arcade raceserie Burnout maakt op de Playstation 3 gebruik van de bewegingssensoren die in de nieuwe Dual Shock-controller ingebouwd zijn. Je weet wel, de techniek die op de E3 voornamelijk in de vlieg-en-sloop-alles game Warhawk tentoongesteld werd.
Voor Burnout 5 wordt de techniek naar verluid gebruikt om je meer controle te geven over je auto als deze bijna van de weg afvliegt of als je bijna een crash veroorzaakt. Burnout 5 komt volgend jaar uit voor de Playstation 3 en Xbox 360.
Met dank aan MetalSonic voor het melden van dit nieuws.
Reacties op: Burnout 5 gebruikt eigenschappen Playstation 3 controller
Kraftyx
Heb zelf veel lol gehad met die controller van (LOL) Microsoft jaren geleden. NSF-hot pursuit nog mee uitgespeeld. ik zie dat wel werken voor burnout.
Nailgun
Grid_lock
Vision 360
Verder vind ik de afwezigheid van rumble in de PS3 controller een groot gemis; rumble voegt zeker iets toe aan de ervaring en dat zul je zeker merken als het niet aanwezig is. (Zet de rumble op je 360 controller maar eens uit en speel dan bijv. PGR3, dat zal zeker anders zijn)
Lord Cava
AN ALIEN
eibert
Vision 360
Grid_lock
Zijn in pricipe hetzelfde
MetalSonic
Dankje wel Jaap, en ik zie nu in dat het gesubmitte nieuws wel gezien word maar dat het soms even duurt voor het op de website staat, en dan ook netjes met vermelding van de submitter . Mij hoor je niet meer klagen
Ontopic: Ik ben benieuwd hoe dit het gameplaypleziergaat beïnvloeden.
Crazyforyou
Sirus
Dat Motion gebeure lijkt me wel super tof bij warhawk.
Aesop
eibert
Machiaveli
Eneh rumble? Ach jah mevrouw vind dat wel een leuke toevoeging maar in feite verslechtert dat alleen je skillz…
misjnoe
Sirus
Mr.Blonde
MetalSonic
Goldrusher
En Sony had met de EyeToy / PlayStation 2 al bewegingsdetectie.