Bungie werkt aan nieuwe engine | Gamer.nl

Bungie werkt aan nieuwe engine | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"De engine is momenteel in ontwikkeling. Ik zou zeggen dat we ons nog steeds binnen, maar weliswaar aan het eind van de voorproductiefase bevinden. Nu [Halo:] Reach klaar is gaat ons volledige team over op het nieuwe project. De echte werkzaamheden zijn onderweg", zegt Jarrard. Op de vraag van Develop of Bungie zich net als bij Halo weer een decennium op één serie gaat richten, zegt Jarrard: "Ja, in de nabije toekomst wel. We moeten alles gebruiken wat we hebben; alle 180 medewerkers van Bungie moeten aan het project werken om dit te laten slagen.

Meerdere platformen

Jarrard verklaart daarnaast dat Bungie de nieuwe spellenreeks op meerdere platformen uit wil brengen. "We [brengen het uit] op de consoles waarbij dat zin heeft. Het gaat bij het project niet alleen om een titel die goed moet verkopen; we kijken hoe we meer betekenisvolle, langdurige relaties met onze fans kunnen onderhouden en hoe we nieuwe technologieën kunnen verbeteren om dat mogelijk te maken. Het is met de komst van deze nieuwe ontwikkelplatformen een spannende tijd en er zijn gewoon meer manieren dan ooit om fans te bereiken en hen onderdeel te maken van dit grote, nieuwe universum", aldus Jarrard.

Bungie sloot eerder dit jaar een overeenkomst met Activision, waarbij Activision gedurende tien jaar lang de rechten heeft om de nieuwe gameserie van Bungie uit te brengen. De ontwikkeling van de games in de Halo-serie wordt overgenomen door 343 Industries, de interne Halo-studio van Microsoft. Halo: Reach, de laatste Halo-game van Bungie, verschijnt op 14 september op Xbox 360.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou