Nu Halo 2 eindelijk klaar is vraagt iedereen zich af wat de mannen en vrouwen van Bungie gaan doen. Het zal in ieder geval voorlopig geen film zijn, want de ontwikkelaar wil zich blijven richten op het ontwikkelen van fantastische games. Een van de mogelijkheden is het afmaken van Phoenix, een niet sci-fi game waar Bungie twee jaar aan werkte voordat het zich alleen op Halo 2 richtte, zo laat Bungie manager Pete Parsons in dit artikel weten.GS: Would you say that Halo 2 was borne more out of wanting to just continue the story or was it more that there were a lot of parts of the Halo universe that you weren't able to touch on the first time around? FO: Well I think that once we had that story done, it was readily obvious that there was a bigger story to be told. Halo itself, even if that were the only game we were planning, leaves a lot of unanswered questions. This conflict between the humans and the Covenant has been going on for decades, and it hasn't ended, so there was definitely more story that needed to be told, and I think it would have happened one way or the other. En er is nog meer nieuws van het Halo 2 front, want GameSpy heeft een 7 pagina's tellend interview met Frank O'Connor over alles wat met Halo 2 te maken heeft.