In Firefight moeten spelers het opnemen tegen hordes aan tegenstanders. Nadat er een leger vijanden is omgelegd komen er ruimteschepen om de volgende lading tegenstanders af te zetten. De modus gaat door tot de speler al zijn levens heeft verbruikt. Deze modus is met vier spelers online te spelen of met twee personen op één Xbox 360.

Firefight in Halo: Reach is een aangepaste versie van de gelijknamige modus in Halo: ODST. De modus is nu uitgebreid en verbeterd met nieuwe gamesoorten en heeft is nu ook samen met onbekenden te spelen via een matchmaking-optie. Onder de nieuwe speltypen bevinden zich een kortere Firefight-modus, Firefight Classic die rechtstreeks is overgenomen uit Halo: ODST, Generator Defence en Rocketfight. In Rocketfight heeft iedere speler de beschikking over een raketwerper met oneindige ammunitie.

De speltypen zijn op vele manieren aan te passen door de speler, zo is er bijvoorbeeld in te stellen hoe hoog de sprongen van de spelers zijn en hoeveel levensenergie de spelers hebben. Halo: Reach verschijnt op 16 september exclusief voor de Xbox 360.

Al het nieuws live vanuit Los Angeles: Gamer.nl/E3