Bungie: 'Breuk met Microsoft leverde ons nieuwe energie op' | Gamer.nl

Bungie: 'Breuk met Microsoft leverde ons nieuwe energie op' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Op de vraag van OXM UK hoe de werksfeer binnen Bungie is veranderd na de breuk in 2007, antwoordde Jarrard: "De dagelijkse ontwikkeling is voor het grootste deel niet veranderd sinds Bungie zich afstootte van Microsoft. Maar de terugkeer naar onze onafhankelijke oorsprong heeft het team nieuwe energie gegeven en het is een nieuwe bron van inspiratie geweest om door te gaan met ons plan om de wereld te veroveren", aldus Jarrard.

Deal met Activision

Bungie besloot eerder dit jaar een tien jaar durende overeenkomst met uitgever Activision aan te gaan. Activision krijgt daarbij de rechten om alle games die Bungie maakt in deze nog bekend te maken serie gedurende die periode uit te geven. Door deze overeenkomst wordt het voor Bungie mogelijk om nieuwe games niet alleen maar voor de Xbox 360, maar ook voor andere spelcomputers te ontwikkelen. Bungie werkt na Halo: Reach, dat op 14 september verschijnt op Xbox 360, niet meer aan nieuwe Halo-games. Deze taak neemt 343 Industries, de interne Halo-studio van Microsoft, over.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou