Nieuws
activision blizzard xbox

Britse overheid wil ieders mening over de Activision Blizzard-overname

Britten krijgen de kans van zich te laten horen

Geschreven door Michel Musters op
Het onderzoek van het Britse Competition and Markets Authority (CMA) rondom de Activision Blizzard-overname door Microsoft heeft een nieuwe fase bereikt: iedereen mag zijn of haar mening over de situatie doorgeven.

CMA meldt het volgende: "Op dit punt nodigen we iedereen - waaronder het publiek - uit om hun kijk op de situatie te delen." Britse inwoners kunnen hun mening doorgeven via microsoft.activision@cma.gov.uk. De waakhond waarschuwt dat men hoogwaarschijnlijk niet op alle e-mails kan reageren.

De oproep is onderdeel van een nieuwe fase van het onderzoek van CMA, waarbij men uitzoekt wat mogelijke problemen kunnen zijn die zich door de overname voordoen. Daarna zal de waakhond mogelijk ook langsgaan bij de bedrijven om "meer te leren over hun werkzaamheden". 

Daarna volgt een document met meer details over de geleerde informatie, waarna zowel Microsoft als Activision Blizzard de kans krijgen om eventuele problemen op te lossen. Tot slot moet een laatste rapportage uitkomen waarin de uiteindelijke beslissing van de waakhond staat over of de overname door mag gaan.

De mogelijke overname van Activision Blizzard door Microsoft wordt nog in verschillende landen onderzocht. Er zijn ook al enkele landen die de overname hebben goedgekeurd, waaronder Brazilië.

Dit artikel delen:

Lees meer

Releasedata Switch-versies Resident Evil 2, 3 en 7 bekend Star Wars Eclipse bevat mogelijk een compleet nieuw ras
14

Reacties op: Britse overheid wil ieders mening over de Activision Blizzard-overname

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Improv

    • 23 oktober 2022 14:30
    Dit lijkt me een goede zet, democratie zoals het moet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 oktober 2022 14:43
    @Improv ja en nee, je krijgt een vertekend beeld want ps is groter over de hele wereld en vooral ook in Engeland. Ze moeten kijken is het slecht voor consumenten en krijgt xbox monopolie positie en dat is enige wat telt eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 23 oktober 2022 15:00
    Ik wil graag een moment stilte voorstellen voor de mensen die deze e-mails moeten gaan lezen. Wat heb je dan een kut baan zeg, die e-mails worden echt 99,99% blinde fanboy bullshit.
    Dat men uberhaupt zo de mening vraagt van een community waar als je eerlijk bent zo extreem veel idioten de domste bullshit schreeuwen laat ook wel zien dat men niet heel veel van gaming snapt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rachid.H

    • 23 oktober 2022 15:10
    @poklaan hoeft niet perse. Kijkend naar gamer.nl zijn er ook genoeg voor en tegenstanders. Ik ben zelf wel voorstander mitst COD ook op de PS blijft verschijnen. Maar snap de zorgen/bezwaren ook wel. Het gaat waarschijnlijk weer een lang draadje worden met the usual suspects. Uiteindelijk draait het bij bedrijven om het verdienen van geld of haar positie dusdanig versterken waardoor er ook op den duur geld verdiend gaat worden. Dat zijn hun belangen. Wij als gamers moeten kijken wat voor ons het beste is. Is er trouwens geen organisatie die de belangen van gamers vertegenwoordigd?? Een consumentenbond voor gamers door gamers. Zou wel dan benieuwd zijn naar die mening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 23 oktober 2022 15:20
    @Rachid.H punt is dat bij iets zoals als dit gewoon onderbouwende meningen moeten zijn en dat krijg je op deze manier niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 oktober 2022 15:40
    @Rachid.H als ik kijk naar hoe micro met minecraft is om gegaan en andere ip die ook al op ps zijn zullen cod ook op ps houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 23 oktober 2022 16:35
    In Engeland is PlayStation al heel lang favoriet… Beetje raar om vervolgens daar te gaan vragen wat men denkt onder de Britse inwoners. Dat kun je zelf ook wel zo bedenken lijkt me. De hardcore fans zien liever de Xbox ritueel verbrand worden dan dat die meer exclusieve games krijgt. Ik ben wel benieuwd wat ze bij de CMA hiermee willen bereiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 23 oktober 2022 16:49
    Ik snap dit wel juist omdat Engeland een grote PlayStation community heeft lijkt het me niet meer dan normaal om te polsen hoe hun erover denken. Als een hele grote groep geforceerd naar Xbox moet om COD te blijven spelen is het goed dat hier rekening mee gehouden wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 23 oktober 2022 17:17
    Ik denk dat de meeste gamers (waaronder ikzelf) niet precies weten wat de overname in de toekomst zal inhouden en opleveren. Waarschijnlijk krijg je vooral fanboy reacties vanuit beide kanten.
    MS heeft veel geld en kan misschien juist iets goeds betekenen voor alle spelers. Maar dat weten we dus niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 23 oktober 2022 17:42
    Wat een bullshit. Hier moeten mensen over beslissen die er verstand van hebben, die er neutraal naar kunnen kijken. Niet een stel schuimbekkende, naar zweet stinkende fanboys.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 23 oktober 2022 18:04
    Oh jongens.

    Ik dacht dat die Britten ondertussen wel doorhadden dat je moeilijke vraagstukken niet moet laten voorleggen aan de sukkels in de wereld. En ja met sukkels bedoel ik mensen zoals wij allemaal die niet de kennis hebben om te zien wat dit voor gevolg heeft. En ja ik hoor ook bij die sukkels omdat ik ook niet kan voorzien wat de gevolgen zijn. Ik ben zelf wel van mening dat het niet zo erg is als Sony en alle fans van hen willen doen geloven.
    Dus ik ben voorstander maar wel onder goede afspreken met Nintendo en Sony.

    Maar dat neemt niet weg dat mensen vragen gewoon dom is.
    Dat hebben ze daar toch op politiek niveau al bewezen en dat heeft nog niet het grote goed opgeleverd wat ze hadden beloofd en nog altijd een hoop gebakkelei tussen grote organisaties.
    En ja ik heb het over Brexit. Een schoolboek voorbeeld dat je mensen niet moet vragen.
    Want die lezen zich niet goed in, lezen enkel de berichten die ze willen lezen, zonder te kijken of er nog meer achter zit. En zijn makkelijk te manipuleren als je maar genoeg berichten maakt die lijken alsof een bepaald onderwerp negatief is( in geval brexit werd de EU als slechter afgebeeld dan de werkelijkheid is, maar dat kan met deze overname ook. Sony kan nu gaan beginnen met propaganda berichten in VK om zo een beeld te maken onder de gewone mensen dat ze dingen gaan geloven die niet waar zijn. En ja zo moeilijk is dat niet. Kijk maar naar hoe snel geruchten in je eigen omgeving kunnen gaan leven)

    Dus dus gaan vooral mails worden als:

    Ik wil CoD niet verliezen op ps5

    Ik wil CoD een ps5 exclusive

    Ik wil geen xbox

    Etc.

    Geen of weinig mails zullen echt ingaan op de materie of de overname de concurrentie verhinderd.
    En uiteindelijk is dat de enige vraag die beantwoord moet worden

    Niet wat ik ervan vind, want ik bepaal niet waar een game voor gemaakt wordt of mag worden of moet worden. Uiteindelijk moet ik me neerleggen met alles wat door bedrijven wordt besloten.
    Stel dat AB zonder overname beslist dat CoD een Xbox exclusive word is dat ook iets waar we geen invloed op hebben.
    Dus dat is helemaal niet de vraag.z
    De enige vraag die beantwoord moet worden is, is deze overname echt zo negatief is of juist niet omdat het al helemaal niet goed gaat met AB.

    Maar dat ze na allee nog steeds geloven in de publieke meningen die niet kunne beoordelen hoe negatief dit kan zijn snap ik niets

    Als ik het al op gamer kijk zijn nagenoeg alle PlayStation fans niet blij met deze overname.
    En weinig willen die mening aanpassen want Microsoft is gewoon slecht etc.
    Dus als hier al zoveel 2 kampen zijn, dan is het dus al duidelijk dat je dit niet aan mensen moet vragen die altijd hun eigen systeem zullen kiezen.
    En dat is ook best logisch. Maar die mensen moet je dan ook niet naar hun mening vragen.
    Wn ja dat geld ook voor mij voor iemand beweert dat ik me beter voel.

    Ik bedoel enkel dat wij allemaal geen kennis hebben en enkel uit emotie en gevoel oordelen. En dat is niet waar dit over moet gaan
    Het is een zaken transactie en die moet ook op dat niveau beoordeelt worden.

    Met hele goede afspraken over de licenties en waar welke games voor uitkomen. Goed vastleggen. Maar niet door mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 oktober 2022 20:04
    @watashi wa maurice desu. Goed geschreven stuk, maar denk dat het puur de mening wilt horen net als dat ze die van Sony wilden horen. Ze willen ook mensen van abk spreken over de deal en Microsoft. Gaat nog lang duren als van afkeurd dan zal Micro naar de rechtbanken gaan of boetes accepteren van een EU of cma.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 23 oktober 2022 20:23
    Blijkbaar zijn ze In Engeland idd vergeten wat er de laatste keer gebeurde toen ze het volk om een mening vroegen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 24 oktober 2022 12:02
    Rare jongens, die Britten.
    -Obelix-