Nieuws
botw2

Breath of the Wild-glitch laat spelers alle Korok Seeds in één keer verdienen

YouTuber laat zien hoe

Geschreven door Marvin Toepoel op
Via een glitch is het spelers gelukt om in één klap meer Korok Seeds te bemachtigen dan eigenlijk in The Legend of Zelda: Breath of the Wild zitten.

In Breath of the Wild kunnen spelers in totaal 900 Korok Seeds verzamelen, die op verborgen locaties in de hele speelwereld liggen verspreid. Er is nu echter een glitch ontdekt waarmee spelers in één keer 999 Korok Seeds kunnen verdienen.

De glitch werkt alleen bij een nieuwe save, en kan dus niet toegepast worden op een save waar al enige tijd op is gespeeld. Ook is er een alternatief savebestand nodig. Het proces behelst onder andere het meermaals saven van de game, het aanpassen van de moeilijkheidsgraad en een glitch waarbij de speler al schietend met een boog spullen laat vallen.

De Seeds die met deze glitch worden behaald tellen niet voor het 100% uitspelen van de game, want op de Korok Seed-teller in het laadscherm wordt slechts één Seed laten zien. Om dat te laten werken zou elke Seed onafhankelijk gedupliceerd moeten worden.

Bron: Gaming Reinvented

Dit artikel delen:

Lees meer

The Last of Us Part 1 werd niet ‘mooi gemaakt om het mooi zijn’, aldus ontwikkelaars Halo Infinite krijgt 8 november online co-op en Forge-bèta, splitscreen geschrapt
9

Reacties op: Breath of the Wild-glitch laat spelers alle Korok Seeds in één keer verdienen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 2 september 2022 08:50
    ah alleen een visuele glitch dan, schoonheidsfoutje.
    Wel grappig dat het dan zo word onderzocht en zelfs een handleiding word geschreven om het toe te passen. Maar uiteindelijk telt het allemaal niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 2 september 2022 09:10
    Totaal zinloos dus. Hoe komen mensen hierop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 2 september 2022 09:33
    Het enige dat ik niet voltooid heb in BotW. Die taak was mij te saai, nu blijkt ook dat je er best een bagger beloning voor kreeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 2 september 2022 09:34
    @Dokter Caspari

    Voor mij geldt hetzelfde. Ik heb letterlijk alles gehaald, behalve alle Korok Seeds. Verder zou ik de beloning meer -stront- noemen.. XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 2 september 2022 12:01
    @PietS. Ja weet je, ik doe dat eigenlijk met al mijn games = heb ik er geen plezier meer dan kap ik ermee. Ik heb een hele backlog aan onuitgespeelde spellen, en die ga ik waarschijnlijk nooit uitspelen ook. Ik game voor mijn lol, niet omdat ik het mijzelf opleg :P Tis geen werk XD

    Ik heb de wereld van BotW echter wel helemaal uitgeplozen tot op het laatste grassprietje. Maar de Korok-zaadjes liet ik vaak links liggen. Het speuren naar de laatste shrine vond ik wel tof (waren er 100 geloof ik, was wel te overzien), want ik wilde weten welke uitdaging het bevatte en wat de beloning zou zijn voor het vinden en uitspelen van alle shrines. (Spoilers: voor de echte Zelda liefhebber die een bepaalde uitstraling miste bij onze hoofdheld is dit zeker de moeite waard). De Korokseeds vond ik een Ubisoft toevoeging = pure kunstmatige vulling en speelduurrekker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 3 september 2022 14:59
    @Dokter Caspari Korok Seeds was niks Ubisoft aan. Zelda heeft altijd al collectables gehad en de korok seeds waren gewoon een leuke toevoeging. Juist als je het leuk vind om dingetjes te verzamelen was het verzamelen van deze seeds een leuke side quest.
    Dankzij de Korokseeds keek ik echt overal extra goed rond want je wist maar nooit waar er zon zaadje verstopt zat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 2 september 2022 09:36
    Totaal nutteloos dit, maar… Hoe vinden mensen dit toch uit? Ongelofelijk! :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 2 september 2022 11:12
    Hoe dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 2 september 2022 13:24
    Heb ze ook niet allemaal gedaan. Sommige bevatte wel een kleine mini game maar nooit echt van oooh nu ga ik ervoor zitten. Zou voor het volgende deel wel leuk zijn als er 200 ofzo inzitten en je er echt wat voor moet doen. En natuurlijk een betere beloning!