"Ik denk dat het extreem belangrijk is voor een Call of Duty-game om zestig fps te hebben", legt Bowling uit. "Ik zou echter nooit zeggen dat elke game het beste is met zestig frames per seconde, want het hangt af van de ervaring die je wil bieden." Omdat Call of Duty zeer snelle gameplay wil brengen met een erg vloeiende besturing, is 60 fps daarvoor wel de beste keuze, meent Bowling.
Hij zegt dat 30 frames per seconde voor andere soorten shooters de optimale keuze kan zijn, afhankelijk van de beleving die een ontwikkelaar wil creëren. Een hogere framerate gaat namelijk wel ten koste van andere prestaties van een game. Battlefield 3, de grootste concurrent van Call of Duty: Modern Warfare 3, draait bijvoorbeeld op dertig frames per seconde maar wordt over het algemeen gezien als de mooiere van de twee.
Reacties op: Bowling: 'Niet elke shooter is het beste met 60 fps'
BlackLite
Leshrac
SiS Anacreor
iTwiZz
Pro-Rick (inactief)
Xanadu
Consoles moeten nu op punten gaan inleveren door hun beperkingen, maar veel mensen hebben dat niet door.
Muadjin
En dan een subtiele verwijzing naar BF3 implicerend dat deze niet zo soepel aanvoelt omdat het teveel resources verspilt aan graffix.
Wesserd
Is er eens een keer geen discussie, moet jij als nog weer zo'n sneue reactie neerzetten..
Noble7
Dit zei meneer Schofield namelijk:
"You can go out and name your engine and call it whatever you want. I've done that before - I've seen that trick," meent Schofield. "The bottom line is this game [MW3] will run at 60 frames a second. Not sure any of our competitors will.”
"I'd be a little scared at this point, in June, if I was looking forward to a particular game that wasn't on the console and running at 60," voegt hij nog toe. "60 is our competitive edge and you just don't throw that away.
SiS Anacreor
Ik word er gewoon een beetje gek van dat overal tegenwoordig gezeik is over MUHU pc dit en MIMI console zus en zo, en dat dan ook nog de hoogst beoordeelde comments zijn. Het is niet minder dan logisch dat de PC op het ogenblik de console er keihard uitknikkert qua graphics.
Maar dit soort nieuwsberichten zijn bedoeld voor de consolemarkt, zodat ze een beetje weten wat er aan de hand is. Dan raak ik nogal geïrriteerd door constant gezanik als "SPEEL OP DE PC DAN HEB JE TENMINSTE ECHT 1080P EN 50 FPS IPV OP CONSOLE DIE OOK NOG EENS EEN CONTROLLER HEEFT IPV MUIS EN TB".
Of misschien doe ik een beetje ongesteld, het zal wel. Anyway. Het gemaakte punt lijkt me duidelijk.
Nailgun
hanskleinenberg
AlienShine
Ze kunnen kiezen, of wat mooiere GFX en 30fps of iets mindere graphics en 60fps.
Bovenstaand is natuurlijk op de PC een non-issue.
Benieuwd hoe Nintendo hun claim denkt waar te maken voor de Wii-U met 1080p en 60fps, dat moet dan opgenomen worden in de voorwaarden om een spel te mogen lanceren op hun platform. Anders gebruiken ontwikkelaars dadelijk weer die extra kracht om mooiere beelden op je scherm te toveren wat dan weer ten koste gaat van de framerate.
30fps is geen ramp, ik vind het wel een stuk minder prettig spelen !
beem
PrimePigmee
Ik draai op mijn 120 Hz TFT monitor straks trouwens gewoon 120 fps…battlefield 3
LotLP
ukkie2000
Aegir
Oke het zijn allebei shooters in de moderne tijd, maar daar houdt de vergelijking op.
Bf3 gaat als het goed is ook wat meer terug naar de roots, dus de spellen worden erg verschillend met ook een andere doelgroep.
Uiteraard is er wel wat overlap in de markt en daarvoor vechten die 2 bedrijven met elkaar. Laat ze, zou ik zeggen.
Imho moet iedereen het spel kopen wat hem of haar leuker lijkt.
Fanboy vs fanboy gezeik slaat echt nergens op.
Exxtince
nightmarenl