Wie straks zijn eigen voertuigen voor Battlefield 2 wil ontwikkelen hoeft hiervoor niet zoveel moeite te doen als met Battlefield 1942 en Vietnam het geval was en nog steeds is. Dankzij de nieuwe BF2 editor is het proces van je eigen voertuigen bouwen een stuk eenvoudiger geworden. De eerste stap bestaat uit het modelleren van het voertuig. In plaats van elk onderdeel, zoals de loop, onderstel etc., los te modelleren en daarna in een .con bestand samen te voergen, kun je nu alle onderdelen van je voertuig in één bestand maken. Hierdoor kun je alles op de juiste locatie plaatsen en hoef je dit niet meer te raden en andere lastige omwegen uit te halen.Once you have all the pieces of your vehicle positioned, it's then simply a matter of grouping them properly in a hierarchy. The last step in preparation for export is naming all the pieces and group nodes. Need that turret to be a rotational bundle? No problem. Just name it "Tank_Turret__RotationalBundle". Wondering how to make it a player-controllable object? Easy. Select the appropriate part (In this case the main mesh) and label it "Tank__PlayerControlObject", and so on. Meer over het in elkaar zetten van je eigen voertuigen en het maken van je eigen animaties voor de karakters, lees je in deze community update.