Nieuws

Borderlands 2 ongeveer 12 miljoen keer verkocht

Aldus Gearbox-baas Randy Pitchford

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
Borderlands 2 is sinds release ongeveer 12 miljoen keer verkocht. Dat meldt Randy Pitchford van ontwikkelaar Gearbox Software in een gesprek met Major Nelson.

Pitchford werd op de hoogte gesteld van het nieuws door uitgever 2K. Hij maakt geen melding van precieze verkoopcijfers. In een financieel rapport uit 2014 was eerder al te lezen dat het spel 10 miljoen keer was verkocht. 

Morgen verschijnt Borderlands: The Handsome Collection op PlayStation 4 en Xbox One, waarin Borderlands 2 en Borderlands: The Pre-Sequel zitten. Pitchford laat in de podcast weten dat hij graag ook de eerste Borderlands-game op de huidige generatie consoles zou zien. Hier zijn vooralsnog geen plannen voor aangekondigd.

 

None

Dit artikel delen:

Lees meer

De eerste DLC voor Evolve Mod voor Half-Life 2 goedgekeurd door Valve, lanceert morgen
10

Reacties op: Borderlands 2 ongeveer 12 miljoen keer verkocht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • clandestine666

    • 26 maart 2015 11:16
    Dat is flink veel voor een shooter met cell-shaded graphics en de nadruk op rpg? Indrukwekkend hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ahole

    • 26 maart 2015 11:41
    hoezo flink?,, Borderlands was een verfrissing van jewelste met tonnen karakter een sublieme gameplay mechanic, tof verhaal, en zoveel herspeelbaarheid. Oftewel Uniek ! voor de Shooterfans. Tip voor jou Cell=shaded graphics kunnen ook bijzonder zijn met de juiste personen in de ontwikkelingsteam. En die hebben ze daar bij Gearbox

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 26 maart 2015 12:32
    Ehm, wat is je punt nu precies? Ik vond 'm ook leuk hoor, daar niet van maar 12m verbaast me gewoon een beetje…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xenomorph

    • 26 maart 2015 11:42
    Toffe game, ben eergisteren met de Vita versie begonnen en tot nu toe speelt die versie goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jelster

    • 26 maart 2015 12:56
    Shooters op een handheld? Meh.

    Dit wil je spelen op 55 inch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Michielvdh

    • 26 maart 2015 13:07
    Lijkt me ook fijner maar toch best vet dat zulke spellen tegenwoordig op een handheld gespeeld kunnen worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ksmai

    • 26 maart 2015 13:02
    Binnekort opnieuw aan de slag met deze game. Ik ben heel blij dat ik gewacht heb met de pre-sequel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Michielvdh

    • 26 maart 2015 13:05
    Ik heb vanmorgen The Handsome Collection (Xbox One) ontvangen. Best raar hoe dit kan aangezien hij morgen pas zou moeten komen. Ditis me ook al eens eerder overkomen met Black Flag geloof ik. Beide bij Bol.com

    Hij is nu aan het installen (totaal ongeveer 36gb) weet niet of dit inclusief alle downloadable content is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 27 maart 2015 09:15
    Ik ben niet zo van de multiplayer, co-op games, maar vind het sfeertje in Borderlands wel lekker. Waar ik bij deel 2 echter afhaakte is dat ik het save systeem niet begrijp. Je maakt een soort van eindbaas dood…fijn…lekker loot…je gaat heel even verder. Een save-functie is er niet, alleen auto-save…en wat gebeurt er. De volgende keer moet je opnieuw die 'eindbaas' verslaan…en dan ook nog zonder degelijke beloning…dat soort onvoorspelbaar gedrag vind ik maar niks…ben ik echt de enige die daar last van heeft/had?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Linksquest

    • 27 maart 2015 09:58
    Netjes,