Steeds meer bedrijven en instanties krijgen lucht van de hype rondom de virtuele wereld Second Life en willen hier maar al te graag een graantje van meepikken. Zo gaat Zweden over enkele weken als eerste land ter wereld een virtuele ambassade openen. Het ontwerp zal gebaseerd zijn op het Zweedse ambassadegebouw in Washington. Olle Wastberg, van de reclameorganisatie Swedish Institute, heeft laten weten dat spelers van Second Life bij de ambassade alle mogelijke informatie over Zweden kunnen krijgen.

Ook BNN zit niet stil. Sinds deze week kunnen spelers terecht bij hun virtuele hang-out waar ze ondere andere kunnen relaxen in de BNN lounge, drankjes achterover kunnen slaan in de Tequilabar en kunnen dansen op de muziek van BNN.FM. Wat ook tot de mogelijkheden behoort is het bekijken van het digitale jongerenkanaal 101, jezelf ontplooien tot virtuele Lama of een verzoeknummer aanvragen dat nog dezelfde dag tussen 16.00 uur en 18.00 uur te horen zal zijn tijdens de Coen en Sander Show op de radiozender 3FM.

Voor de toekomst staan er ook nog een museum, een evenementenhal en een chill-outcorner in de planning, evenals een ruimte waarin leden van BNN kunnen praten over de de radio- en televisieprogramma’s van de omroep.