Bloodborne straft de speler niet met hoge moeilijkheidsgraad | Gamer.nl

Bloodborne straft de speler niet met hoge moeilijkheidsgraad | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

"Je ging in de vorie games vaak dood en je moet volharden", zo legt Yamagiwa uit. "Maar één van onze doelen met Bloodborne is dat we ons niet willen richten op het straffen van de speler. We willen een game uitgever waar gamers van houden. Als gamers de game leuk vinden hebben ze wel genoeg volharding, maar de manier waarop we de game maken straft de speler een stuk minder."

From Software wil met Bloodborne een groter publiek aanspreken, maar snapt tegelijk dat het niet te veel moet veranderen. "We kunnen onze fans niet verraden. Ze zijn heel, heel belangrijk. Het zijn de amba adeurs van de game. Maar we willen wel dat meer mensen dit spel kunnen ervaren."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou