Nieuws

Bloodborne-patch verhelpt bugs

Lange laadtijden nog niet verholpen

Geschreven door David Kers op
Er is een nieuwe Bloodborne-patch verschenen die enkele bugs uit de actiegame verhelpt. Dat blijkt uit een update die 31 maart op PlayStation Network is verschenen.

De belangrijkste problemen die patch 1.02 verhelpt zijn de Lunarium Key-bug en de Item Dupliciation exploit.

Spelers die, door middel van de Resonant Bell in The Forbidden Woods, deelnamen aan de online multiplayer, konden de Lunarium Key niet meer bemachtigen. Zonder deze sleutel is het niet mogelijk om een eindbaas te bereiken, Master Willem te ontmoeten en Moonside Lake te verkennen.

De patch maakt het ook onmogelijk om de Items Duplication exploit te gebruiken. Eerder was het mogelijk om met een tweede personage items te verdubbelen. Het verdubbelen van items bracht de game uit balans en werd bijvoorbeeld gebruikt in speedruns.

De lange laadtijden die de game kent zijn nog niet verholpen. Al heeft men wel aangegeven dit in een toekomstige update te willen oplossen.

Bloodborne is sinds 25 maart verkrijgbaar voor PlayStation 4. De review van Gamer.nl is hier te lezen. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Ubisoft hint naar meer downloadbare content voor Trials Fusion Gamer.nl V6-update: een snellere website
19

Reacties op: Bloodborne-patch verhelpt bugs

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • DeadOrb1t

    • 1 april 2015 11:09
    Ik heb wat Twitch gekeken, maar die lange laadtijden mogen ze inderdaad wel aan gaan werken…. Niet te doen~!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RdeFuijk

    • 1 april 2015 11:16
    Fantastische game dit, maar de laadtijden zijn echt vreselijk. Iedere keer als je dood gaat (wat mij erg vaak overkomt) moet je weer 30 sec tot een minuut wachten heb ik het idee. Erg vervelend, want in de tussentijd gaat mijn dwang om verder te spelen een beetje weg. Ook iedere keer als je van de ene locatie naar de andere wil fast travelen, moet je eerst terug naar de jagersdroom (de hub) met een lang laadscherm, om vervolgens weer een laadscherm te krijgen als je naar de gewenste locatie wilt. Maar naast dat is de game werkelijk waar fantastisch. Blijft jammer dat er geen PC versie is :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 1 april 2015 11:34
    Het is inderdaad beter als je gewoon gelijk kan kiezen naar welke locatie je wilt i.p.v. via de Hunter's Dream.

    Hopelijk worden de laadtijden snel aangepast maar het weerhoud mij er niet van te spelen en gelukkig ben ik de andere bugs niet tegengekomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ali3n8tor

    • 1 april 2015 19:44
    Tja in Demon souls was het niet anders, je keert terug naar de nexus daar om vervolgens je weg weer te kiezen, meestal ben je toch 1 gebied aan het uitkammen en kom je vanzelf in het volgende gebied weer.

    Maar in theorie kun je vanuit elk punt in de wereld naar je gewenste eindbestemming… lopen. Heb je ook geen laadtijden ;)

    zonder gekheid, ik snap je punt wel maar ik denk niet dat het gefixed wordt..Miyazaki is nou eenmaal een knettergekke designer die schijt heeft aan alles en je overal voor wilt laten werken en het je laten voelen. Anders was het wel een auto health regenning fast traveling super easy mainstream game geworden =)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • worms_master

    • 1 april 2015 12:08
    Ik kan nog steeds niemand summonen.. hoop dat dat wordt verholpen met de patch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • D4rKy28

    • 1 april 2015 13:03
    Loading Born of is dat nu al gefixed met die patch ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cornish

    • 1 april 2015 13:21
    Staat duidelijk in de tekst dat dat pas in een toekomstige patch gebeurd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • zwijn

    • 1 april 2015 13:55
    Lezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ali3n8tor

    • 1 april 2015 19:21
    Het plus/min systeem is afgeschaft en de grootste trol van gamer.nl is weer terug hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • zwijn

    • 1 april 2015 13:57
    Vind het echt een super game, ook al ben ik nog niet voorbij het eerste gedeelte gekomen :P Jammer dat ze echter niets van hit collision dingetjes ingebouwd hebben. Tegen een muurtje aan springen of lopen en dan doodleuk door blijven sprinten, is echt niet meer van deze tijd. Echter is de gameplay dan wel tot in de kleinste details uitgewerkt, en daar gaat het in dit geval om. Zelf ben ik de betreffende bugs nog niet tegengekomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • worms_master

    • 1 april 2015 14:18
    heeft iemand hier ook online problemen? ik kan echt met geen mogelijkheid gebruik maken van de online-functies..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 1 april 2015 16:07
    Kan het zijn bij system en dan network dat je het op local hebt staan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 1 april 2015 16:07
    In de game zelf in het menu kun je dat vinden trouwens bij game options.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ali3n8tor

    • 1 april 2015 19:24
    Iets met je router/NAT misschien? of heb je per ongeluk een password ingesteld in de settings?? sinds say one online, gasten helpen, gasten summonen, met vrienden gesloten sessies spelen, geen drops disconnects of dergelijke.. ik durf het bijna niet te vragen.. maar je weet hoe de resonant bell werkt?? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • worms_master

    • 1 april 2015 21:29
    jep ik weet hoe ik online zou moeten kunnen, ik heb gewoon insight en aan mijn internet ligt het ook niet. (ik kan ook gewoon messanges van andere zien etc.) Zodra ik de bel luid blijft hij zoeken naar iemand die mij wilt helpen.. zonder resultaat. heb het internet afgestruind en veel mensen hebben hier last van. Echt super jammer. Voor de rest is het spel echt meesterlijk, en bosses in je eentje is dan wel extra spannend natuurlijk. Hoop wel dat ze het fixen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ali3n8tor

    • 1 april 2015 19:20
    Vanmiddag mijn eerste chalice dungeon uitgespeeld, wat ongelovelijk tof uitgewerkt is dat. oneindig bloodborne spelen tot in het kwadraat. Goed dat de item dupe gepatched is. dat soort shit kan de online play echt vernaggelen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Boondock Saint

    • 2 april 2015 12:55
    @ Worm master, hier hetzelfde probleem. Ben ondertussen bij eindbaas 5 beland en ook nog nooit iemand in mijn wereld kunnen krijgen. Erg jammer, verder heerlijke game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • worms_master

    • 2 april 2015 16:53
    ja echt jammer, maar ik moet zeggen dat het me aardig goed afgaat! en in je eentje tegen die bazen opnemen is echt superspannend (en erg bevredigend als het dan eindelijk lukt :))

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Boondock Saint

    • 3 april 2015 10:59
    Yes same here ;) Gister 1 keer mee geholpen in co op, de eerste keer dat het lukte om in iemand zn wereld te komen. Daarna dacht ik, nu moet het lukken om spelers in mijn wereld te krijgen. Maar helaas weer niet. Ik hoop dat met de volgende patch dit probleem wordt aangepakt. Het is zoals je zegt wel spannend in je eentje daarom gister eindbaas 5 aangepakt, all in my lonesome ;) Het zou zoveel leuker zijn om dit met random summons in co op te doen. Net zoals in Demons en Dark Souls.