De coöp gaat weinig afwijken van die in de alfa-fase en bevriende spelers kunnen makkelijker samen spelen, in groepen van drie. De host gebruikt de zogenaamde Lulling Bell om medespelers op te roepen. De medespelers kunnen de Small Resonant Bell luiden om aan de tijdelijke speelsessie van de host deel te nemen. Als de eindbaas verslagen is, keren alle spelers terug naar hun oorspronkelijke spelwereld. Als één van de drie spelers sterft, komt de coöp ook ten einde.

Een nieuwe optie is Watchword. Spelers kunnen een personage voorzien van een wachtwoord van acht tekens en worden automatisch ingedeeld met spelers die hetzelfde wachtwoord gebruiken. Deze optie werkt overigens niet in Player versus Player (PvP).

Het is in BloodBorne ook mogelijk om het tegen elkaar op te nemen. De uitgedaagde speler wordt dan host. Aan het einde van de schermutseling keren beide spelers terug naar hun eigen spelwereld en ontvangen een beloning naar uitkomst van het gevecht.

Chalice Dungeons

Spelers kunnen elkaar in bepaalde mate in de gaten te houden. Als een speler sterft, dan laat deze bijvoorbeeld een grafsteen achter. Andere spelers kunnen via de grafsteen de doodsoorzaak terugzien. In de zogenaamde Chalice Dungeons kunnen spelers geesten van andere spelers zien die in hetzelfde gebied spelen. Het is daardoor mogelijk om speeltactieken af te kijken.

Er komen twee soorten Chalice Dungeons: normale en willekeurig gegenereerde. Beide zijn zowel online als offline te spelen. Daarbij is het mogelijk om de gegenereerde Chalice Dungeons met elkaar te delen.

Bloodborne verschijnt op 25 maart voor PlayStation 4.