Blizzards 'Titan' was mmo-shooter | Gamer.nl

Blizzards 'Titan' was mmo-shooter | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Volgens de voormalige medewerkers vond Titan plaats op de aarde in de toekomst. De mensheid had net een buitenaardse invasie overleefd en daarna vochten drie groeperingen om wereldheerschappij. Het spel was in twee delen gesplitst: overdag hadden spelers een normale baan zoals slager of monteur. 's Nachts moesten ze echter vechten tegen de andere facties in het spel.

Het spel zou kla en hebben zoals Reaper, Jumper, Titan, Ranger, en Juggernaut met ieder hun eigen vaardigheden. Titans waren bijvoorbeeld tanks, Jumpers konden teleporteren en Rangers waren sluipschutters. Het spel zou afhankelijk van de situatie wi elen tu en een eerstepersoons- en derdepersoonsperspectief. De graphics van de game worden beschreven als een kruising tu en Team Fortre 2, de cutscenes van StarCraft 2 en de Pixar-film The Incredibles.

Eén medewerker vertelt dat het basisteam achter Titan nog steeds intact is, en dat alleen het project met codenaam 'Titan' gesneuveld is. Of daarmee wordt bedoeld dat de game niet meer in ontwikkeling is, of dat het project wellicht een andere naam heeft gekregen, is niet duidelijk. Afgelopen dinsdag liet Blizzard weten dat Titan geannuleerd is.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou