Gamespot heeft een zeer uitgebreid en diepgaand artikel geschreven over Blizzard. Zowel de goede als de slechte tijden, evenals de toekomst komen uitgebreid aan bod. Dat het leven van een gamedeveloper niet altijd over rozen gaat blijkt wel uit sommige quotes:"Are you working on the damn game [Starcraft] during the birth of our daughter?"

- Annie Strain to her husband JeffOndertussen is Blizzard uitgegroeid tot één van de meest gerenomeerde gamesdevelopers van de wereld en is ongeveer elke game uit hun handen een topgame. De games die we in de nabije toekomst kunnen verwachten, en ook naar uitkijken zijn natuurlijk de Diablo II addon (binnenkort een preview op gamers.nl) en Warcraft III, die bij voorbaat al een klassieker is.

After all, the results speak for themselves. Blizzard's games are almost guaranteed to be what the record industry calls platinum releases - 1 million copies sold - right out of the blocks. Gamers might wax and wane in their judgment of other developers, but to many fans, Blizzard is in the enviable position of having never released a bad game.

How does Blizzard do it? What's the secret to its success? Every developer wants to be the next Blizzard, but somehow no one can put a finger on the mysterious alchemy that yields definitive games such as Warcraft II, Starcraft, and Diablo. Bill Roper, a former Kinko's desktop publishing clerk and musician who rose through the ranks to become one of Blizzard's leaders, claims the recipe for success is simple: "From the earliest days when payroll was met by taking cash advances off personal credits cards, the driving force that keeps us coming back is the opportunity to make great games."

Overigens heeft Gamespot ook een prijsvraag inelkaar gezet. De hoofdprijs: een reisje naar Blizzard om daar de Diablo II addon te mogen spelen!