Het was al eerder bekend dat Diablo 3 niet meer in 2010 zou uitkomen, maar nu geeft Pardo wat meer inzicht in de beweegredenen van de studio. "We kondigen al onze games te vroeg aan. We realiseren ons dat en we zeggen tegen elkaar dat we er de volgende keer op letten. Maar we falen daar altijd in. Maar ik faal liever [in het op tijd uitbrengen van een game] dan dat ik een slechte game aflever."

Individueel

Volgens Pardo hebben de uitgaven van Starcraft 2 en de nieuwe World of Warcraft-uitbreiding, Cataclysm, in 2010 niets met het uitstel van Diablo 3 te maken. "Elke game heeft een individueel ontwikkelteam, want dat is de manier waarop we games ontwikkelen. "We hebben een andere benadering op de ontwikkeling van games dan andere studio's en dat maakt het moeilijk voor ons om releasedata in te schatten."

Rob Pardo praat meer over de manier waarop games ontwikkeld worden bij Blizzard in het interview dat Gamer.nl met hem had. Vanmiddag verschijnt het eerste deel van dat interview.