Hoewel spelers die de game digitaal kopen inmiddels dus boven level 13 en verder dan Act 1 kunnen komen, gelden er nog wel enkele andere beperkingen. Zo is het niet mogelijk voor hen om een publieke multiplayersessie te joinen, kunnen zij niet gebruikmaken van de auction house en is het ruilen of op de grond leggen van items tijdelijk uitgesloten. Blizzard wil eerst kunnen verifiëren of de aankoop via een geldige creditcard heeft plaatsgevonden, om op die manier bijvoorbeeld gold farmers tegen te houden.
Blizzard verwijdert levelbeperking digitale kopers Diablo 3
subtitle
De beperking dat digitale kopers van Diablo 3 de eerste 72 uur na hun aanschaf niet verder dan Act 1 of level 13 konden komen, is opgeheven. Volgens Blizzard ging het om een "onbedoeld gevolg" van het beleid dat de ontwikkelaar voert wat betreft de beveiliging van het spel.
Reacties op: Blizzard verwijdert levelbeperking digitale kopers Diablo 3
XtraLinkUK
Baukereg
Hoezo onbedoeld? Blizzard heeft toch bewust voor deze level cap gekozen?
icewolf
XtraLinkUK
Ik wil gewoon het exacte bericht nalezen. Want er zou weleens iets uit het bericht kunnen zijn ontschoten. Als dat niet het geval is zou Blizzard zich nader moeten verklaren, want dit klinkt zo tegenstrijdig als een dominee en carnaval.
Xanadu
Qinneth
Ik heb nooit begrepen waarom je de betalende klanten moet straffen, voor een paar rotte appels.
nulian
Cryptical
Niet chatten in publieke of game channels (zal idd wel tegen spammers zijn)
Kunnen niet een eigen geschreven bericht meesturen met vriend-verzoeken.
Global Pay (wat dat ook mag zijn) niet toegangbaar.
Dat "onbedoeld gevolg" staat niet in de bron van dit bericht maar hier: http://kotaku.com/5920414/blizard-explains-why-new-diablo-games-are-locked-for-up-to-three-days.
"However, as an unintended consequence of these security measures, players who purchase the game digitally after patch 1.0.3 are temporarily being capped at level 13 and not able to proceed beyond Act I."
Shift Raider
XtraLinkUK
XtraLinkUK
De totale omvang van alle meegetelde content is bedroevenswaardig summier. Slachtoffer van hun eigen perfectionisme, heet dat.
Bij een spel als Starcraft is de multplayer voldoende om dit te compenseren. Diablo is echter een ander verhaal, voor mij dan. Het gevoel van, 'er had nog zoveel meer content in kunnen zitten qua gameplay en item grinding' is zo ontzettend sterk. Nu krijg je welliswaar een goed afgewerkte game maar wat heb je eraan om 6/8 jaar te wachten, om vervolgens na een paar dagen uitgekeken te zijn op een game die zeker wel net zo populair was om een vervolg van uit te brengen als Starcraft dat toendertijd was?
icewolf
icewolf
Cortom Blizzard heeft het geld hard nodig en wil zo min mogelijk inkomsten derving voorkomen.
Leshrac
Loimko
Archer
Bioh4zard
Daslicer
Qinneth
Ik snap de gedachte achter deze maatregel, maar is dit niet één van de redenen dat Blizzard alles via hun eigen battle.net wilde? Zodat ze zelf de controle hadden over scammers, cheaters en de gold farming market. Blijkt lekker goed te werken.
Waltaro
Mensen dik items farmen en er gewoon werk van maken, gaming is supposed to be fun.