Nieuws
Heroes of the Storm

Blizzard stopt met nieuwe content voor Heroes of the Storm maken

Game blijft wel bugfixes ontvangen

Geschreven door Michel Musters op
Blizzard gaat geen nieuwe content meer voor Heroes of the Storm ontwikkelen.

Dat heeft het bedrijf laten weten in een blogpost. Wel moet de game ondersteund blijven worden met bugfixes. Ook blijven hero's en seizoenen elkaar afwisselen. Verder blijft ook de in-game winkel actief, al komt er geen nieuwe content meer in te staan. 

Om spelers die al die jaren zijn blijven hangen te bedanken, ontvangt iedereen komende week een mount in de vorm van de Epic Arcane Lizard.

De moba Heroes of the Storm kwam in 2015 uit. Voormalige Blizzard-directeur Mike Morhaime liet in 2019 al weten dat het bedrijf moeite had om de game echt populair te maken, omdat het spel te laat uit zou zijn gekomen om mee te liften op de populariteit van de moba. In 2018 werd het team achter de game verkleind en een jaar later werden officiële toernooien afgezegd.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Tomorrow Children: Phoenix Edition komt op 6 september uit Clash: Artifacts of Chaos uitgesteld naar 9 februari 2023
20

Reacties op: Blizzard stopt met nieuwe content voor Heroes of the Storm maken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Goodmushin

    • 10 juli 2022 13:30
    Jammer! Wel typisch! Leverde waarschijnlijk te weinig geld op!

    En dan nu de focus ip diablo IV en hopen dat dit wel geld oplevert.

    Begint toch een verschrikkelijk bedrijf te worden ..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 10 juli 2022 13:46
    @Goodmushin maar is toch gewoon logisch, het is geen sociale instelling. Als een game amper tot geen inkomsten genereert na jaren online, dan is het logisch dat er geen nieuwe content meer komt, waar moet dat dan van betaaldt worden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    racerozzy

    • 10 juli 2022 17:20
    @SuperDre Het hele probleem met Hots was dat het nooit een zelfstandige game zou zijn, het zou gewoon een arcade game zijn in SC2, later doorontwikkeld tot een zelfstandige game. Niet omdat ze per se het zo tof vonden, maar omdat ze niet wilden dat fans zelf wat maakte denk maar terug aan het hele DOTA proces.

    Iedereen die Hots speelt of heeft gespeeld weet al dat er al denk een jaar of langer geen nieuwe content meer gekomen is, daardoor is de game gestorven niet omdat het niet populair was. Ik heb sinds de Alpha veel uren erin gestopt totdat de banhammers ook kwamen, blizzard had het report system zo geautomatiseerd dat mensen in no time gereport werden en een autoban kregen, zo ben ik ook afgehaakt. Dus er zijn 10 andere redenen dan te weinig geld, ze hebben er een potje van gemaakt. Hopelijk stellen ze de maps gewoon beschikbaar zodat spelers a la warcraft 3 custom maps mee aan de slag gaan, maar betwijfel het.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 10 juli 2022 18:09
    @SuperDre

    Heb jij hots gespeeld? Want er valt genoeg geld te besteden :-)

    Dat neemt niet weg dat mensen het waarschijnlijk niet deden.

    Los daar van sinds wanneer kunnen de inkomsten van een ander game niet gebruikt word om het verlies te compenseren? Mits zij enorm verlies lijden?

    Tegenwoordig is het kopen van een game niet meer voldoende? Lijkt wel of wij tegenwoordig halve games kopen.

    Betalen voor elke dlc, lootbox, battlepasses alles?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 juli 2022 07:16
    @Goodmushin De inkomsten van een andere game gebruiken om de verliezen de compenseren? Hoor je het jezelf zeggen?
    Zo werkt het niet. Als een game verlies maak dan stopt een bedrijf ermee, dan gaan ze niet die put dempen met de inkomsten van een andere game. Die inkomsten steken ze liever ergens anders in. En dat is volledig terecht. Niet leuk voor de spelers, maar zo werk t nou eenmaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 11 juli 2022 08:44
    @Messtranor

    Ik weet heel goed wat ik zeg ja. Zo raar is dat trouwens niet binnen een groot bedrijf, of je blijft er aan werken om het product te kunnen verbeteren of je trekt uiteindelijk de stekker er uit. Ja ze hebben de stekker uit getrokken, naar mijn mening te snel.

    Niet alle afdelingen binnen een bedrijf zijn altijd winstgevend neem EA als voorbeeld.



    Als we de ontwikkelingen van Blizzard volgen de afgelopen 10 jaar dan word het steeds duidelijker dat ze meer gericht zijn op geld maken in plaats van spelers entertainen. Het is best uit balans.

    Zie history van world of warcraft bijvoorbeeld.

    Nergens is bekend gemaakt dat HOTS verlies lijd

    Dit is slechts speculeren. Ze hebben vrij snel de stekker er uit getrokken naar mijn mening.

    De kick-off was vrij goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 juli 2022 09:43
    @Goodmushin Mijn opmerking ging niet over of het klopt dat de game verlies maakt of niet. Het gaat over dat een bedrijf verliezen van 1 game compenseert met de winsten van een andere game.
    Dat is zakelijk gezien gewoon niet logisch. Of dat leuk is voor ons gamers doet even niet ter zake. We weten inmiddels allemaal wat voor een bedrijf Activision/Blizzard geworden is. Het draait gewoon om de knaken.
    Dat is voor ons als gamers niet goed, dat ben ik volledig met je eens, maar zo werkt de wereld helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 11 juli 2022 10:06
    @Messtranor

    Ik snap dat de wereld zo werkt kerel, maar wat ook zo is, is dat vaak een bedrijf zijn inkomsten in een verliesgevende product steekt met als doel het product alsnog winstgevend te maken.

    HOTS was voor blizzard als ik mij niet vergis de 1e game die F2P was met de weekly hero rotation en bijvoorbeeld quests die je kan doen om chars te kunnen kopen met gold.

    Je kan wanneer je andere afdelingen winstgevend zijn prima je geld in een verliesgevend product investeren om alsnog het winstgevend te maken.
    Waarom blizzard nu heeft besloten om de ontwikkelingen te stoppen ben ik uiteraard niet van op de hoogte, maar je servers en onderhoud, etc in de lucht te houden kost ook geld.

    Wanneer wij dan spreken van een mogelijk verlies wat bedoelen ze dan hiermee? Of gaan ze nu vol inzetten op overwatch en diablo?

    Als je de ontwikkelingen leest, is het meer dan duidelijk dat er een leeg loop van personeel gaande is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 juli 2022 10:30
    @Goodmushin Denk dat het een kwestie is van teveel projecten, ze hebben op t moment WoW, diablo 2, diablo 3, overwatch, daar komt straks diablo 4 bij, starcraft 2. Dat moet allemaal onderhouden worden. denk dat ze de boel gewoon willen vereenvoudigen, wellicht idd door personeelstekort. En dan sneuvelt de game die het minst oplevert (of helemaal niets) het eerst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 11 juli 2022 10:51
    @Messtranor

    Ja denk ik ook. Blizzard staat onder vuur en druk.

    Laten we hopen voor ons dat we iets betere producten krijgen :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 juli 2022 13:59
    @Goodmushin Diablo 4 wordt zo ver we weten geen f2p game dus wat is het probleem daarmee?
    Diablo Immortal is een gedrocht wat nooit zou mogen bestaan, maar dat wil niet zeggen dat al hun games gedrochten zijn en gaan worden. Al moet je wel sceptisch blijven

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 10 juli 2022 18:09
    @Ziminar

    Precies dat :-)

    Je weet trouwens totaal nog niet wat diablo Iv gaat doen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 11 juli 2022 08:45
    @Goodmushin nou ja ik volg de quarterly updates nauwgezet dus heb zeker wel een indicatie. Wat dat betreft is het ontwikkelteam vrij open in de richting waar de game naartoe gaat. Dan kunnen er natuurlijk nog steeds verrassingen in zitten, maar ik geloof niet dat er lootboxes in zullen zitten, dat zou de doodsteek van de game zijn. Maar je weet het nooit zeker

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 11 juli 2022 08:49
    @Ziminar

    Ik hoop echt dat jij gelijk hebt :-).
    Want het zou dood zonde zijn.

    Ergens maak ik mij wel zorgen hier om.
    Wat gaat het verdien model worden van Diablo IV eenmalig aanschaf? Of krijgen we dadelijk een in game cosmetica achtige situaties om geld te kunnen blijven maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 11 juli 2022 10:02
    @Goodmushin dat zou eronder insteek moeten zijn.
    Ik zie Diablo nog steeds als SP game en zal het niet zo snel anders spelen.
    Cosmetica heb ik vrede mee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 11 juli 2022 10:12
    @Ziminar

    Helemaal mee eens kerel!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 juli 2022 10:32
    @Ziminar Het erge is dus dat Diablo Immortal wel ontzettend winstgevend is omdat er dus toch wel degelijk zat mensen zijn die er geld in willen steken. Ik had gehoopt dat t een stille dood zou sterven, maar helaas. Dit soort praktijken blijven doorgaan zolang mensen er geld in blijven steken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 11 juli 2022 10:51
    @Messtranor ja uiteindelijk zijn de gamers er zelf debet aan dat dit soort praktijken blijven gebeuren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 10 juli 2022 15:41
    @Goodmushin
    Verschrikkelijk! Een bedrijf dat geld wil verdienen. Schandalig! Pak de hooivorken!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 10 juli 2022 18:10
    @The_Stifmeister

    Mag ik die van jouw lenen?