Nieuws
World of Warcraft: Shadowlands

Blizzard onthult in april een nieuwe World of Warcraft-uitbreiding

In mei wordt er meer over de mobiele Warcraft-game verteld

Geschreven door Michel Musters op
Blizzard is van plan om de komende tijd nieuwe content voor Warcraft-games te onthullen, waaronder de nieuwe uitbreiding voor World of Warcraft.

De nieuwe uitbreiding moet op 19 april worden onthuld. "We kijken er naar uit om aan jullie te tonen waar we aan hebben gewerkt en wat jullie volgende avonturen in in Azeroth omvatten", aldus general manager John Hight op de officiële website. Details over de nieuwe uitbreiding zijn er nog niet.

Op 15 maart worden er echter al de eerste details gegeven over een nieuwe Hearthstone-uitbreiding. Het betreft de eerste van drie uitbreidingen die dit jaar voor de game uit moeten komen.

Tot slot was het eerder al bekendgemaakt dat Blizzard aan een mobiele Warcraft-game werkt. In mei moeten de eerste details over die game naar buiten komen.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Expanse-makers zouden aan God of War-serie werken Datamine wijst mogelijk op meer sporten in Nintendo Switch Sports
27

Reacties op: Blizzard onthult in april een nieuwe World of Warcraft-uitbreiding

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Zut

    • 8 maart 2022 09:01
    Speel het niet meer maar merk dat bij elke aankondiging ik toch wel nieuwsgierig word. Heb Shadowlands wel gespeeld en tot level 60 geleveld maar daarna was het ook wel klaar, hoewel ik me zeker heb vermaakt. En de filmpjes blijven altijd erg vet om te zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 8 maart 2022 09:27
    @Zut Ik heb exact hetzelfde. Heb WoW jaren niet meer gespeeld (toen Vanilla uitkwam weer even paar keer opgestart), maar elk nieuwsbericht over deze game kijk ik toch met interesse naar. Voor mij blijft deze game toch wel iets bijzonders waar ik met mooie herinneringen aan terug denk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 maart 2022 09:39
    @woutzorz hier hetzelfde, gisteren de film weer eens gekeken. Die is niet top maar wel vermakelijk. Maar kreeg toch weer zin.
    Heb dat een paar keer gedaan, maar het voelt te snel als werken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 8 maart 2022 10:25
    @Ziminar Heb de film ook twee keer gezien. Inderdaad niet top, maar toch vind ik het jammer dat het maar bij 1 deel gebleven is. Er is zoveel lore en die wereld is zo groot en mooi dat er echt wel wat moois van te maken is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 maart 2022 10:32
    @woutzorz het verhaal in deze film is nog best prima alleen een aantal acteurs zijn gewoon niet top.
    Had nog zoveel ingezeten. Meer films zou ik zeker verwelkomen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 8 maart 2022 10:25
    @Ziminar heel herkenbaar. Ik heb het tijdens BFA nog wel geprobeerd. Maar de dailies doen het als werk laten voelen. Ik ben daarna naar FF XiV die dat gevoel toch minder geeft. Ik heb de hoop nog dat WoW nog op gamepass komt en ze het minder als werk laten aanvoelen, dan wil ik het nog wel een kans geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 9 maart 2022 07:02
    @woutzorz toen vanilla uitkwam weer even een pasr keer opgestart?
    Die snap ik niet. Bedoel je wow classic?
    Want vanilla is de base game zonder extra's

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 9 maart 2022 09:51
    @Messtranor Ja ik bedoel de classic idd die een paar jaar terug uitkwam

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 8 maart 2022 09:04
    Waar kan dat dan over gaan? De wereld is al bijna vergaan, een invasie van demonen tegengehouden, een titan verslagen, zelfs in de wereld van het hiernamaals gegaan en de bron van creatie gevonden (dacht ik van wat ik gezien heb). Wat blijft er dan nog over?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 8 maart 2022 09:29
    @-JK- Het laatste van wat ik ervan gehoord had (maandje of twee terug) leek het uit geruchten/datamining/in-game references/leaks erop te wijzen dat het vooral over de dragons zal gaan. Maar waarschijnlijk zullen ze wel weer de halve cosmology retconnen om ervoor te zorgen dat een random NPC uit de lore van Warcraft 1 onder controle van een nieuwe big bad alles in gang heeft gezet en het universum dus weer in gevaar is. Gezien de Lich King blijkbaar al die tijd onder controle stond van de Jailer (een character wat pas 2 jaar bestaat, waar nooooooit naar gehint in de bijna 20 jaar na Warcraft 3 TOT Shadowlands) vrees ik het ergste. Maar wie weet, misschien dat ze iets interessants kunnen bedenken.

    Ik speel al sinds Wrath of the Lich King niet meer, maar probeer via-via toch nog een beetje te volgen waar de game mee bezig is, wat er aan de hand is in het verhaal en zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 8 maart 2022 10:54
    @RoyVG Hebben ze dan inmiddels wel eindelijk een logische verklaring waarom een lich king beter is dan geen lich king?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 8 maart 2022 11:49
    @WvA Eerst was het omdat de lich king alle undead onder controle hield, zonder zouden ze random op rampage gaan. Dit was in de tijd van Wrath of the Lich King iig, geen idee of dat verandert is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 8 maart 2022 12:57
    @-JK- Ik vond dat altijd een beetje een vaag argument. De lich king was toch evil? Dan had hij ze toch juist super georganiseerd kunnen gebruiken? Vroeg me af of ze dat dan nu geretconned hebben met een of andere connectie to the jailer. Ik speel het spel overigens verder niet, maar na WC3 nog een beetje geprobeerd de lore bij te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 8 maart 2022 15:49
    @WvA Ze beweren dat de Lich King nodig is om de undead onder controle te houden, maar in de Shadowlands intro cinematic wordt de Helm of Domination gesloopt door Sylvanas waar de macht van de Lich King in zat. Dus Azeroth zou nu overrompeld moeten worden met Undead omdat de spelers al die tijd in de Shadowlands hebben rondgehangen. Zal waarschijnlijk wel een draadje zijn wat ergens misschien wel of niet onder het tapijt wordt geschoven. Anduin wordt omgetoverd in een Death Knight (op zich een cool plot punt), maar later blijkt dat simpelweg Arthas zijn software in zijn brein is geupload en dus blijkbaar by proxy onder controle van de Jailer staat, want dat was Arthas blijkbaar al die tijd ook. Als je verhaal, net als mijn vorige zin meerdere keren het woord 'blijkbaar' bevat, dan is je verhaal niet goed, dan is je verhaal afhankelijk van vorige kennis die je voor je eigen gemak maar even retconned. Ze schrijven zichzelf in het nauw, verzinnen een bullshit reden om eruit te komen en vernachelen daarmee lore die al 10-20 jaar gewoon klopt en goed was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 9 maart 2022 19:43
    @RoyVG Yikes.. dat klinkt niet best.. Na een aantal jaar wordt het natuurlijk wel lastig om bij te houden, maar verzin dan iig nieuwe dingen ipv oude dingen terug te draaien..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 9 maart 2022 07:05
    @WvA de originele lich king was evil. Later na zijn doid werd iemand anders de lich king die niet evil was (geloof ik, ik heb de lore al een hele tijd niet meer gevolgd)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 8 maart 2022 11:51
    @RoyVG Hmm vaag, dacht dat de age of dragons voorbij was na Deathwing.
    Jammer dat het allemaal zo anders moet enzo, vroegah waren ze goed bezig en ik zou het ook helemaal niet erg vinden als het een keer afgelopen is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 8 maart 2022 09:50
    De komst naar Xbox consoles zou mij de grootste verassing zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 8 maart 2022 11:25
    @Frezzle zal dat lekker spelen met een controller ? Ik was al heel snel klaar met world of Warcraft mede omdat ik niet echt een multiplayers fan ben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 8 maart 2022 11:31
    @Roy36NL Dat moet prima te doen zijn. Elder scrolls online en Final Fantasy XiV zijn ook prima op een controller te spelen. En Final Fantasy XiV heeft net zo veel spells als WoW heeft.