Nieuws

Blizzard gaat geen abonneecijfers World of Warcraft meer geven

Mmo staat nu op 5,5 miljoen abonnees

Geschreven door Michel Musters op
Blizzard geeft vanaf nu geen abonneecijfers meer voor de massive multiplayer online game World of Warcraft. De uitgever laat weten dat er nu nog 5,5 miljoen abonnees zijn.

Volgens Blizzard zijn er betere manieren om aan te geven hoe de uitgever het financieel doet. Blizzard noemt dit 'betrokkenheid',  een term waar allerlei interacties met producten van de uitgever onder vallen.

De keuze om vanaf nu geen abonneecijfers meer te geven is begrijpelijk: niet alleen had WoW in zijn hoogtijdagen meer dan 12 miljoen abonnees, er wordt tegenwoordig ook op andere manieren geld verdiend met de mmo, waaronder add-ons. Daarbij is de game ook in gelimiteerde mate gratis te spelen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Epic werkt aan nieuwe pc-game genaamd Paragon Konami bevestigt sluiting van studio in Los Angeles
9

Reacties op: Blizzard gaat geen abonneecijfers World of Warcraft meer geven

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Xanadu

    • 4 november 2015 10:28
    Begrijpbaar. Veel mensen trekken veel te snel conclusies uit het aantal abonnees.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 4 november 2015 11:10
    Gaat hard met de drops van het aantal mensen die het speelt, als je mensen verliest met een aantal duizend tegelijk dan ok maar we praten in dit geval over miljoenen.

    Toch koop ik de nieuwe uitbreiding zodra hij er is, zal wel weer een maand of 2 genieten worden maar dat vind ik prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 4 november 2015 12:18
    Precies hoe ik er ook over denk. Jaren met volle plezier gespeeld, maar nu alleen maar de eerste 2 - 3 maanden van een expansion.

    Toch weer een hoop dagen plezier vergeleken met games die je in 2 weken uitspeelt.

    Is niet zo gek als je het bijna 10 jaar, met hier en daar een pauze, fanatiek speelt. Uiteindelijk is de lol er gewoon vanaf. Iets heel normaals.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 4 november 2015 13:48
    Ik kan me de tijd van vanilla en de 1e uitbreiding nog goed herinneren, heb de 1e uitbreiding diehard samen met vrouwtje alles van gecleared en in de periode april stopte we ermee om ongeveer 2 maanden erna terug te keren naar ons oude guild.
    We kochten Lich King en was van server verhuist en opnieuw begonnen maar was het al snel beu en maand of 1 a 2 erna pletterde ik alles eraf.
    Heb toen al me 3 accounts verkocht voor goed geld, vrouwtje de account verkocht voor 550 euro, die van mij voor 500 en de van me zoon leverde nog 250 euro op.

    Kocht toen in december 2010 (weet het nog goed, stad en land afgelopen om 3 copies te vinden van het spel plus alle uitbreidingen) alles opnieuw omdat Cataclysm me wel aansprak, wereld was omgegooid en heb me toen enige maanden vermaakt maar ik was het na een maand of 2 a 3 alweer zat, heb erna wel MoP en WoD gekocht maar die 2 konden me ook voor maar een maand of 2 bekoren, toch koop ik de nieuwe uitbreiding want het blijft een leuk spel alleen volhouden zoals we met Vanilla en Burning Crusade hebben gedaan nee dat leven wil ik sowieso niet meer.

    Het gaat na 2 maanden vervelen en zoals je zegt Vogeltje is de LOL er dan alweer snel vanaf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pepsi

    • 4 november 2015 12:07
    Ze doen t gewoon niet omdat ze weten dat het aantal abonnees flink aan het dalen is en niet meer echt gaat stijgen met een expansion. Wow is gewoon dood aan het gaan (en dat is niet erg voor zo'n grote game na zoveel jaren) en dat weet Blizzard ook. Nu gewoon kwestie van zo lang mogelijk rekken voor ze volledig op f2p overstappen om er nog wat geld uit te slepen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NightyNite

    • 4 november 2015 12:15
    Ik ben het met jou eens. Ik speel het nog volop, maar ik merk dat op mijn drukke server het ook weer erg rustig wordt in vergelijking met het begin van de huidige expansion. Ikzelf verwacht nog 1 á 2 nieuwe expansions voordat het voorbij is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 4 november 2015 13:50
    Als ze 5 miljoen vast houden verschijnen er wel meer dan 2 denk ikzelf, 5 miljoen is best nog veel en zelf hadden ze nooit op 12 miljoen spelers gerekend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pepsi

    • 4 november 2015 13:55
    Vergeet wel niet dat ze al jaren een beetje sjoemelen met die cijfers, het is al lang niet meer echt het aantal actieve spelers. Het zal nog wel even duren hoor voordat het over is, maar ik denk dat Blizzard nu ook heeft geaccepteerd dat t nu bergafwaarts gaat. Stel dat het op dit moment zou stoppen, dan hebben ze het nog knap gedaan als je ziet hoe groot en hoe lang deze game al leeft. Natuurlijk stopt het niet meteen al dus kunnen we er waarschijnlijk nog een expansion of 2 achteraan plakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 4 november 2015 20:02
    Als wow nog 2 expansions zou overleven dan is het qua verhaallijnen ook wel klaar denk ik. Wow was en is een fantastische game, maar zoals de mensen hierboven al zeggen. Ooit is t mooi geweest. En dat is absoluut niet iets waar blizzard zich voor hoeft te schamen.