"We gaan dit probleem niet uit de weg", aldus Bowder. "Ik heb tegenover het team het grapje gemaakt dat we de teamchat helemaal kunnen verwijderen - dat idee was niet bepaald populair! Maar we blijven het probleem aanpakken tot het is verdwenen, of zo goed als weg is."

Een methode die Blizzard gebruikt om de Moba, of 'online team brawler' zoals Blizzard het noemt, minder frustrerend te maken, is door alle ervaringspunten onder het team te verdelen. Volgens de game director hebben ook doorgewinterde spelers baat bij de gedeelde ervaringspunten, ondanks de kritiek die ze wellicht zullen uiten. "We zagen dat ze na de kritiek er toch anders over gingen denken. Spelers zeggen: 'Ah, ik snap het, de complexiteit is er, het zit in andere zaken dan wat ik gewend ben, maar het is een hele competitieve game'."

Bowder voert aan dat door de gedeelde ervaringspoel spelers vrijer zijn om hun vaste positie te verlaten en bijvoorbeeld speciale doelen te behalen en het team te ondersteunen. "Zoals het nu werkt is het zo dat bij een map met drie lanes en een speler in elke lane - als je drie spelers hebt die zich richten op het behalen van ervaringspunten uit die gevechten - je twee spelers hebt die kunnen doen wat ze maar willen."