Gamer.nl vroeg aan Chilton wat World of Warcraft doet om spelers van verschillende levels toch samen te laten spelen. "Wij willen het liefst spelers bij elkaar brengen. Dat is het doel van het spel: samen met je vrienden op avontuur gaan", aldus Chilton. "We moeten echter wel een heel goede manier vinden om dat te doen. Zo zijn we via de Challenge Modes in dungeons al begonnen met het tijdelijk schalen van uitrustingen. Dat betekent dat iemand met een betere uitrusting tijdelijk wat minder sterk is. De logische volgende stap is dan natuurlijk om ook levels te schalen. Maar we zijn hier intern nog niet uit."

Chilton laat ook weten dat het wil werken aan een manier om spelers die na een lange tijd terugkeren in World of Warcraft, zich op hun gemak te laten voelen. "Stel, je speelde tot Burning Crusades en bent om wat voor reden dan ook gestopt. Nu hoor je van Pandaria en wil je weer eens kijken wat er allemaal nieuw is. En daar sta je dan, ergens in een zone met allerlei skills waarvan je misschien niet meer weet wat ze doen, een zak vol items en een questlog waarvan je de draad kwijt bent. Dat is geen optimale ervaring, en dit is iets wat we zeker aan willen pakken."

Het volledige interview verschijnt later vandaag.