Nieuws
Ocarina of Time

Blinde gamer speelt Zelda: Ocarina of Time na bijna vijf jaar uit

‘Ik heb eindelijk mijn doel bereikt’

Geschreven door Aida . op

Een blinde gamer genaamd Terry Garrett heeft na bijna vijf jaar spelen The Legend of Zelda: Ocarina of Time uitgespeeld. Garrett plaatste een video waarin hij het spel uitspeelt op 2 januari. 

Garrett begon in mei 2011 aan Ocarina of Time en maakt gebruik van de geluiden in het spel om zich wegwijs te maken. Met geluidsboxen voor links en rechts die direct voor Garrett stonden, kon hij zich een weg banen door de verschillende locaties in het spel, waaronder de beruchte Water Temple.  Daarnaast kon hij gebruikmaken van de geluiden die Navi en vijanden in het spel maken om zo te weten waar hij zich bevond.

In de laatste video neemt hij het op tegen Ganon en maakt hij gebruik van quick saves om fouten te corrigeren. “Na vijf jaar video’s opnemen - met veel pauzes tussendoor - heb ik eindelijk The Legend of Zelda: Ocarina of Time uitgespeeld.”

Bron: null

Dit artikel delen:

Lees meer

Kaartverkoop voor CampZone gestart PlatinumGames' Scalebound uitgesteld naar 2017
15

Reacties op: Blinde gamer speelt Zelda: Ocarina of Time na bijna vijf jaar uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Perfection

    • 4 januari 2016 16:01
    Dat is nog eens waar voor je geld ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 4 januari 2016 16:13
    Damn, ik heb na al die jaren zonder blind te zijn het spel nog steeds niet uitgespeeld. Dedication!

    En fijn dat iemand die blind is alsnog kan genieten van de game, althans ik hoop dat ie dat deed :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 4 januari 2016 16:28
    @Vovelic Haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrhotshot85

    • 4 januari 2016 16:56
    Het enige dat ik kan denken is dat ie het heeft gedaan voor de likes/hype die hij hoopte te creëren. Het lijkt me namelijk dat als je blind bent je al niet zo heel veel plezier beleefd aan gamen, puur om het feit dat je niks ziet? Daarnaast 5 jaar bezig met een spel waar je normaal binnen een week(hooguit) echt wel klaar mee bent, lijkt me een aardige klus. Persoonlijk hoop ik dat deze jongeman er plezier uit haalt, want dat gun ik hem wel van harte!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Red Dead Demon

    • 4 januari 2016 17:39
    Opzienbarend knap. Een mooi vooruitzicht voor andere blinde gamers. Hopelijk kunnen andere blinden hier op vooruitkijken dat game ontwikkelaars een oogje laten vallen op dit doelgroep.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 4 januari 2016 17:43
    @Red Dead Demon Al die puns, I like it!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr. Harrow

    • 4 januari 2016 21:10
    @Red Dead Demon

    Blinden die vooruit kunnen kijken? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 6 januari 2016 11:44
    @Red Dead Demon

    Meesterlijk! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Taken NL

    • 4 januari 2016 18:28
    Met een Deku geleiden Stick zeker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 4 januari 2016 21:23
    Respect niks anders dan heel veel respect wat ik voor deze jongen heb, dit vergt enorm veel geduld en frustratie lijkt mij.
    Dat hij dit voor elkaar krijgt vind ik enorm knap, deze mensen moeten het voornamelijk hebben van de geluiden om zich heen en focussen op bepaalde geluiden en in een spel zit soms enorm veel geluid, als je dan kan baseren op die geluiden waar je bent dan is dat zeer knap.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 4 januari 2016 21:55
    Ik wil hem nu wel eens een 1:1 score willen zien behalen in call of duty. Na 5 jaar van random hakken en slashen kan ik een spel die maar een week hoeft te duren ook wel uitspelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 5 januari 2016 01:37
    Ik zou hem toch aanraden om in plaats hiervan een muziekinstrument te leren bespelen, daar heb je je ogen tenslotte echt niet voor nodig. /:

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clausbmf

    • 5 januari 2016 02:18
    Echt ziek dit. Je ziet helemaal geen moer van dat spel en je hoort alleen maar die 16 bit geluiden 5 jaar lang wtf g.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 5 januari 2016 12:56
    Hij heeft het niet alleen kunnen doen, het is en blijft een game waar je heel veel uitleg via ongesproken tekst krijgt, een boekwerk vol. Iemand heeft dat toch voor moeten lezen om te weten wat nu eigenlijk van je gevraagd wordt en naar welk deel van de niet kleine hub je nu moet reizen.

    Alsnog knap natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 6 januari 2016 11:44
    @gimbal2

    En wat denk je van het editten van het filmpje? ;)