Nieuws
The Last of Us

Slechtziende gamer emotioneel na zien toegankelijkheidsopties The Last of Us: Part 2

Meer dan zestig opties

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Steve Saylor, een slechtziende gamer, heeft zijn reactie geplaatst op het zien van de verschillende toegankelijkheidsopties van The Last of Us: Part 2. Saylor kreeg eerder toegang om de game te spelen.

The Last of Us: Part 2 komt deze week uit op de PlayStation 4. Vorige week maakte PlayStation al de vele toegankelijkheidsopties voor de populaire game bekend. The Last of Us: Part 2 heeft meer dan zestig opties voor slechtzienden. Zo zijn er verschillende kleuropties waar spelers uit kunnen kiezen. Een volledig overzicht is hier te bekijken.

Naugthy Dog noemt dit hun meest toegankelijke game tot nu toe en Steve Saylor is het daarmee eens. Op Twitter plaatste hij zijn eerste reactie op het zien van alle opties. “Ik… had dit niet verwacht. Dit is waar we voor strijden. Dankjewel Naugthy Dog”, zegt hij in de video. Steve Saylor is werkzaam als redacteur bij Can I Play That?, een website die zich focust op de toegankelijkheid van games voor mensen met een beperking. Zijn reactie is hieronder te bekijken.

The Last of Us: Part 2 komt 19 juni uit op de PlayStation 4. Lees hier Erik’s review over het langverwachte vervolg.

Dit artikel delen:

Lees meer

Pokémon: The Isle of Armor toont een glimp van de toekomst Nintendo pakt dorpsbewonerverkopers in Animal Crossing: New Horizons mogelijk aan
16

Reacties op: Slechtziende gamer emotioneel na zien toegankelijkheidsopties The Last of Us: Part 2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Yakuo

    • 15 juni 2020 15:44
    Wat een aandacht zoeker. Er zijn ergere dingen in de wereld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 15 juni 2020 15:52
    @Yakuo Dan kan je bijna nooit meer iets doen of zeggen want er zijn altijd wel ergere dingen in de wereld. Overal altijd maar ergens iets negatiefs van vinden is lekker makkelijk. Hij is hartstikke blij dat hij net als mensen zonder beperkingen kan genieten van een game. Wees blij voor die doelgroep, want jouw leven wordt echt niet minder door deze extra opties…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrakz0rr

    • 15 juni 2020 17:34
    @Yakuo Je bedoelt er zijn mooiere dingen? Deze man huilt van blijdschap. Hij zet zich blijkbaar enorm in voor accessibility en nu ziet hij daar iets van terug. En bij wat voor game ook nog! Ik snap het wel en ik vind 't mooi zoiets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 15 juni 2020 15:56
    It's awkward to see a grown man cry.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 15 juni 2020 16:59
    Tering wat een trieste reacties weer. Ga ff lekker azijn zuipen. Dit is toch prachtig voor die man!👌

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 15 juni 2020 18:29
    Sjezus wat een domme reacties weer. Deze kerel houdt van games maar kan de meesten niet spelen. Heeft zich jaren hiervoor ingezet en ziet het resultaat. Mag die man even blij en emotioneel zijn. Maar nee, de angry gamers staan alweer in de rij om hun mening te dumpen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Flipski

    • 15 juni 2020 18:38
    Sommige mensen hebben echt de empathie van een zachtgekookt ei… Deze man is slechtziende gamer.. Kan daarom sommige games niet spelen. Strijd voor meer aandacht. Dan is er een game (van de absolute buiten categorie) die hier uitermate goed rekening mee houdt. Zijn voorvechten heeft zin gehad en hij wordt emotioneel. Hoezo is dat overdreven? Ik vind het mooi en gelijk heeft hij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • sanderth

    • 15 juni 2020 23:38
    @Flipski Inderdaad, wat een stel zuurpruimen hier. Als ik dit zie, en vooral in deze tijd dat er zoveel aandacht wordt gegeven aan (in mijn ogen) misplaatste ideeën over racisme of discriminatie in games. Dan denk ik toch: is dit niet veel belangrijker? Dat mensen die met een beperking leven, die beperking even kunnen vergeten in hun games?

    Tuurlijk, het is fijn als iedereen zich fijn voelt bij games. Maar ik denk dat het zinvoller is om eerst games toegankelijk te maken voor mensen met een handicap, dan games zo geforceerd op te zetten dat je niemand op hun tere zieltje trapt. Uiteindelijk draait gameontwikkeling nou ook om geld, waardoor er gekozen moet worden wat er in de game komt. Toegankelijkheid is dan helaas vaak ondergeschikt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 15 juni 2020 21:39
    soms schaam ik me diep hier als ik de comments lees van mede gamers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 16 juni 2020 10:09
    @ali3n8tor Dat heb ik nou ook! Maar weet je, gebrek aan empathie kan duiden op een gedragsstoornis, als je zo'n reactie plaatst kan je natuurlijk gewoon stoer aan het doen zijn, maar misschien moeten ze eens hulp zoeken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 16 juni 2020 03:30
    Tenzij je zelf slechtziend bent heb je geen recht om op dit soort dingen te haten en moet je gewoon je bek houden. En dat is niet mijn mening maar een feit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 16 juni 2020 07:06
    Jij bent stoer. Mag ik je aanraken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Skjip

    • 16 juni 2020 19:55
    @poklaan Beetje een rare en aggresieve gedachtegang niet waar?

    Iedereen is vrij om zijn eigen mening te hebben, positief of negatief. Het is echter de manier waarop je deze brengt. Natuurlijk zie ik ook niet in waarom iemand hier een hekel aan zou hebben of hoe iemand hier negatief over kan zijn, het is echter niet jou beslissing wie wel of niet het recht heeft iets of wat te zeggen of zijn 'bek' moet houden.

    Deze akelige vorm van 'communicatie' moet eens ophouden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappert

    • 16 juni 2020 11:22
    #BLM Blind Lives Matter

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Skjip

    • 16 juni 2020 16:46
    Wat een reacties weer, altijd leuk om te zien hoe iedereen elkaar verbaal aanvalt bij een meningsverschil.

    Ik vond het filmpje persoonlijk een beetje ongemakkelijk, kreeg er bijna een gefabriceerd gevoel bij. Dusja, wat dat betreft vond ik het geen geweldig filmpje. Wat echter wel geweldig is is het feit dat deze persoon zich inzet om zijn (en met hem vele anderen) hobby toegankelijker te maken voor mensen met een beperking. Dus ik kan niet anders dan blij zijn voor hem en de anderen die op deze manier wel/beter van dr game kunnen genieten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    payter

    • 17 juni 2020 20:08
    Wat fijn voor die man zeg. Gelukkig ben ik niet slechtziend. Maar kan mij wel iets voorstellen bij deze emotie.
    Zelf heb ik ook diverse chronische beperkingen. En ik kan je zeggen dat je iets pas echt gaat waarderen als je het niet meer hebt.