Bleszinski wil graag een dynamische moeilijkheidsgraad | Gamer.nl

Bleszinski wil graag een dynamische moeilijkheidsgraad | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Games zouden moeten detecteren wanneer de speler een tijdje niet heeft gespeeld om dan de moeilijkheidsgraad iets te versoepelen", zegt Bleszinski. "Na verloop van tijd moet de moeilijkheidsgraad weer iets omhoog. De meeste games gaan er vanuit dat je na enkele momenten weer verder speelt, terwijl je vaardigheden best 'afgekoeld' kunnen zijn."

Bleszinski zegt dat hij het zelf ook heeft meegemaakt. "Ik heb het bij meerdere games gehad, dat ik na een tijdje een game weer oppak om verder te spelen, maar vervolgens aan gort geschoten wordt." Volgens Bleszinski zal Gears of War 3 nog geen dynamische moeilijkheidsgraad bevatten, maar hij zegt hier in de toekomst wel mee te willen experimenteren.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou