Nieuws
Night at the Woods

Black Lives Matter-bundel biedt ruim 700 games

Gigantische lading aan titels voor 5 dollar

Geschreven door Jacco Peek op
Indiegameplatform itch.io heeft een bundel van ruim 700 games beschikbaar gesteld. De opbrengst ervan gaat naar Black Lives Matter- en rassengelijkheidsdoelen.

Voor minimaal 5 dollar krijgen spelers op dit moment 742 indiegames, die volgens de website bij elkaar ruim 3400 dollar waard zijn. Enkele noemenswaardige titels zijn Night at the Woods, Desktop Goose, Minit, Oxenfree en A Short Hike.

Momenteel heeft de bundel 1,6 miljoen dollar opgebracht, nadat het opbrengstdoel meerdere keren is verlengd. Op het moment van schrijven staat het doel op 2 miljoen dollar. Het geld wordt gelijk verdeeld over het NAACP Legal Defense and Education Fund en Bail Community Fund. Beide partijen vechten voor rassengelijkheid in de Verenigde Staten.

Itch.io is een platform waar onafhankelijke ontwikkelaars hun games gratis of voor een geldbedrag kunnen uitbrengen. De bundel is beschikbaar tot 16 juni.

Dit artikel delen:

Lees meer

We missen de E3 - Gamer.nl Podcast 283 IGN stelt Summer of Gaming verder uit
58

Reacties op: Black Lives Matter-bundel biedt ruim 700 games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Millman7

    • 7 juni 2020 12:06
    Super Bernie World lijkt me wel wat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 7 juni 2020 13:40
    Oxenfree en Night at the Woods zijn fantastische games die per stuk al meer dan $5 waard zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 7 juni 2020 13:45
    @niqomipa En dan krijg je ook nog A Short Hike, Minit, Overland en Signs of the Sojourner. Er zit een hoop troep tussen, maar ook een paar ongelooflijke pareltjes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DevTrunks

    • 7 juni 2020 17:18
    @Hendrik_Klein Heb je voorbeelden van wat Ongehoord Nederland laat zien dat andere media niet "durven te vertonen". Ik heb net een vlog van Karskens op YouTube zitten bekijken en het is een en al demagogie. Maar, ik sta open voor concreet bewijs dus kom maar op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 7 juni 2020 16:43
    Zucht… Ik game om even te ontsnappen uit de gekke wereld waar we in leven. Nu gaan we de politiek ook in de game wereld betrekken. Als ik een discussie of een organisatie wil supporten zoek ik dat zelf wel op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DevTrunks

    • 7 juni 2020 17:14
    @marco300 Ga dan lekker gamen en niet naar een nieuwssite?

    Oké, serieus though, politiek vind je overal. Ook in de meeste games. Maar meestal betreft het politiek wat al de norm is dus zie je het niet als 'politiek'. Denk daar maar s over na (Elke Call of Duty is bijvoorbeeld hevig gevuld met politiek)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 7 juni 2020 22:26
    @DevTrunks
    Ja dat is idd zo. Kijk onrecht moet natuurlijk hard aangepakt worden. Maar ik word gewoon een beetje moe dat game ontwikkelaars zich genoodzaakt moeten zien om een politiek standpunt uit te brengen. Ze maken maar een f*cking spelletje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 7 juni 2020 17:21
    @Hendrik_Klein

    Nee hoor dat insinuer ik niet.

    Jij haalt nu weer zaken erbij die je met je rijke fantasie verzint.

    Ik vraag me af wat de tolerantie niveau is van gamer.nl

    Op tweakers.net worden bijvoorbeeld figuranten zoals jij op hun vingers getikt, omdat tweakers geen onderscheid wil maken tussen cultuur, kleur, etc etc en men niet van elkaar wil onderscheiden.

    De moderaters spreken de tweakers aan op hun gedrag en editen filteren wan gedrag en woorden die mensen zouden kunnen kwetsen er uit.

    Mooie communitie is het :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 7 juni 2020 17:21
    Hallo,

    Ik heb even flink wat reacties verwijderd. Excuus als daarmee ook goed bedoelde posts verloren zijn gegaan, bij het verwijderen van een comment gaan ook alle reacties daarop verloren.

    Ron heeft gister gewaarschuwd, ik doe het tegen beter in maar nog een keer: houd je aan onze regels. Racistische termen strooien, racisme wegzetten als onbelangrijk, elkaar persoonlijk aanvallen: ik wil het allemaal niet meer zien.

    Groetjes Erik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 7 juni 2020 17:23
    @ErikNus Fijn dat je elkaar persoonlijk aanvallen ook benoemd. Dat miste ik gisteren bij Ron.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 7 juni 2020 17:26
    @Hendrik_Klein Racistisch gedrag racistisch noemen mag natuurlijk wel he. Alleen hebben we dan niet goed genoeg gemodereerd, want dat zou gelijk al verwijderd moeten worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 7 juni 2020 17:34
    @ErikNus ik zie ook dat mijn posts weg zijn. Alleen nu weet ik niet of ik ook degene ben die fout is geweest. Behalve dat ik eigenlijk weet dat ik ook niet iemand voor een slak moet uitmaken xD maar dat was een verwijzing naar dat de sloom te traag voor begrip is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 7 juni 2020 17:37
    @ErikNus Prima dat dat mag. Maar mensen meteen beledigen als racist,of zoals gisteren dat mensen elkaar kanker toewensen,dat gaat me wat te ver.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 7 juni 2020 17:27
    @Hendrik_Klein

    Dat zal vast niet de enige reden zijn waarom de posts zijn verwijderd ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Skjip

    • 7 juni 2020 17:28
    @ErikNus Zet de comments dan meteen uit. Ik heb een normale discussie met een andere gebruiker. We staan er allebei anders in ondanks dat we het in de basis eens zijn.Hebben op een fatsoenlijke manier een discussie waarbij we elkaars standpunten uitleggen om zo tot nieuwe inzichten te komen. Heb nooit iemand persoonlijk aangevallen, niemand racistisch of discriminerend behandelt en dan wordt het verwijderd? Is het niet toegestaan om vraagtekens te zetten bij de acties van (sommigen) van deze groepering?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 7 juni 2020 17:33
    @Skjip zoals ik zeg, helaas worden er dan meer reacties verwijderd dan nodig zou zijn, ik kan alleen hele reactiebomen verwijderen. Sorry!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 7 juni 2020 17:49
    @ErikNus lekker bezig Erik en ook Ron in een vorig artikel 👍 jullie modereren prima wat mij betreft.

    En persoonlijk vind ik dat al dat politieke geneuzel maar lekker op andere nieuws sites of Facebook uitgevochten moet worden. Niet op een game site graag..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DungDefender26

    • 7 juni 2020 17:28
    @ErikNus Goed zo, kan ik weer gaan gamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 7 juni 2020 17:30
    @ErikNus

    Hoi Erik,

    Mooi ik ben daar alleen maar blij om. Ik heb mijn punt kunnen maken en gemaakt. Hier ging het mij om en fijn dat gamer.nl dit toch serieus neemt en wat er mee doet.

    Bedankt erg fijn!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 7 juni 2020 17:46
    @ErikNus
    Ik snap niet dat die gozer niet geband wordt en nu voor de 2e keer een waarschuwing krijgt (al zal hij niet snappen dat jouw waarschuwing vooral hem aangaat). Het is een homofobe racist die keer op keer over de schreef gaat. Jullie zien de helft geen eens.