Toen Bioware de overstap van Interplay naar Infogrames maakte zat men bij Black Isle Studios, de RPG-divisie van deze uitgever, met een probleem. Welke studio zou namelijk nu voor de ijzersterke RPG's zorgen welke Bioware keer op keer wist af te leveren? Men zocht en vond Reflexive, een kleine ontwikkelaar met enkele niet onaardige games, zoals Zax en Star Trek: Away Team, op haar naam. Maar van het niveau van Baldur's Gate zijn deze twee games alles behalve.

Reflexive begon onder de vlag van Black Isle aan het spel Lionheart, een top-down 2D RPG in een uniek universum. De regels in het spel werken volgens het S.P.E.C.I.A.L. systeem dat reeds in de Fallout games fuore maakte. Het spel is vandaag gold gegaan wat inhoudt dat het spel klaar is om in productie genomen te worden. Het spel zou in Europa begin september op de markt moeten komen.It is 1588 A.D. Because of one fateful event during the Third Crusade, the history of this Earth diverged. This event, the Disjunction, ripped open a long-sealed breach to other worlds. Magic energy and powerful spirits flowed into the world, changing the lands and the people forever. To some who could comprehend the nature of these new forces, the introduction of magic has brought great power. To the common folk, magic is feared as the handiwork of evil. In this new, yet strangely familiar setting, the player must decide how to best develop their character's skills and abilities to triumph over obstacles to discover the meaning of their true fate.