Nieuws
anthem

'Bioware's Anthem uitgesteld naar 2019'

Problemen met Frostbite Engine en druk door Mass Effect: Andromeda worden als mogelijke redenen gegeven

Geschreven door Michel Musters op
Bioware's Anthem zou zijn uitgesteld naar volgend jaar. Dat melden bronnen van Kotaku.
De bronnen van de website melden dat de oorspronkelijk aangegeven release in de herfst van 2018 "nooit realistisch" was. EA gaf in hun financiële rapportages altijd aan dat de game in het fiscale jaar van 2019 uit zou komen, waar begin 2019 ook nog onder valt. Kotaku meldt daarbij dat het onwaarschijnlijk is dat de game na maart 2019 uitkomt, wat nog in het beloofde fiscale jaar van 2019 zou vallen.


Volgens diverse bronnen die bekend zijn met de game van Bioware zou het uitstel aan problemen met de Frostbite-engine kunnen liggen. Deze engine zou ook al roet in het eten hebben gegooid gedurende de ontwikkeling van Mass Effect: Andromeda. Diverse leden van andere teams binnen Bioware zouden inmiddels meehelpen aan Anthem om het proces zo goed mogelijk te laten verlopen en dit zou hebben geholpen.

Bioware zou daarnaast ook de druk voelen nadat Andromeda met gemengde kritiek werd ontvangen. Tot slot zou de ontwikkelaar ook overwegen om te stoppen met de ondersteuning van de mmo Star Wars: The Old Republic. Er zou nog maar een klein team aan het spel werken en de toekomst is onduidelijk.

Dit artikel delen:

Lees meer

Win een Blu-ray van de horrorfilm It Monster Hunter World
13

Reacties op: 'Bioware's Anthem uitgesteld naar 2019'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Derper

    • 25 januari 2018 09:44
    iets zegt mij dat ze het ingame 'verdien model' aan het bijspijkeren zijn……

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Straaljager

    • 25 januari 2018 10:12
    Misschien iets minder agressief maar de inkomsten uit lootboxen blijven enorm. Ik ben bang dat het niet meer weggaat aangezien mensen blijven kopen. Ik zie bijvoorbeeld aan mijn neefjes dat ze lootboxen kopen en het een makkelijk cadeautje is van mama en papa. Dit zijn consumenten die niet nadenken over de gevolgen van de aankopen. Vanzelfsprekend heb ik ze even toegesproken.

    De daling in de aandelenkoers door kritiek van gamers herstelt in korte tijd na lancering en dat weten de investeerders. Die zijn al lang blij dat ze door een korte koersdaling de gamers een gevoel van invloed kunnen geven.

    Er zijn ontwikkelaars die kunst maken en er zijn investeerders die games maken. Zolang die investeerders, zonder liefde voor de hobby, zich met de ontwikkeling inmengen, blijven er lootboxen. Ik hoop dat er ontwikkelaars blijven (Misschien CD Projekt Red) die het goede voorbeeld blijven geven en games maken uit een gedeelde passie voor games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 25 januari 2018 11:00
    @Straaljager Precies dit dus. En dan zijn er zoals bij het artikel over de lootboxes in Ghost recon wildlands altijd nog mensen die dan komen met "ja maar dan kan ik een achterstand inhalen" of "nou ja, ik kan in ieder geval geen items krijgen die ik al heb" NEE, Lootboxes moeten uitgeroeid worden. Het is een plaag in de game industrie, en als we t nu al voorzichtig accepteren dan zal t alleen maar erger worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 januari 2018 14:37
    @Straaljager +1, goed gezegd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 25 januari 2018 10:27
    Bioware moet stoppen met die lelijke kut engine frostbite engine ziet er constant niet uit, als Bioware er mee bezig is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 januari 2018 14:39
    @armilo-theus Ik vond Andromeda na alle patches er best goed uitzien anders. ja de gesichtsanimaties waren nog steeds niet helemaal perfect.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The soy sauce

    • 25 januari 2018 11:31
    Waarom gelijk al die negativiteit….
    Beter dat ze hem voor wat langer uitstellen en alles goed in elkaar zit toch. Komen genoeg zat andere games in de tussen tijd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 25 januari 2018 12:36
    @The soy sauce heb jij de graphics van dragon age inquisition en andromeda gezien. Die gezichten zien er niet uit, het haar ziet er niet uit.

    Bioware en frostbite gaat niet samen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 januari 2018 14:42
    @armilo-theus Je overdrijft wel enigszins. Bij DA:I heb ik er geen last van gehad. Bij Andromeda wel, maar na de patches is het vrijwel allemaal verholpen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichi

    • 25 januari 2018 12:15
    Misschien ook gelijk vermelden dat ze met een nieuwe Dragon Age bezig zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 25 januari 2018 14:11
    @Ichi
    Die trouwens volgens geruchten gereboot is om er meer 'live' elementen, of te wel microtransactions in te pleuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 25 januari 2018 18:26
    @Ichi
    Ja ik zag het ook. Beter nieuws.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BossieX13

    • 27 januari 2018 15:56
    Toch een hoop negativiteit jegens Bioware hier, zonde. Ik snap dat de laatste Mass Effect geplaagd ging met problemen (teveel problemen, toegegeven), maar om direct alles neer te sabelen wat ze doen… Juist Bioware heeft naar mijn mening veel geluisterd naar fans met betrekking tot hun games en wat er veranderd zou moeten worden en wat er mag blijven, maar de Frostbite engine was nooit gemaakt met andere soorten games in gedachten. Ontbreken van inventory- en savesystemen in de engine is voor RPGs een enorme issue en de game heeft qua gezichtsanimaties meer te vragen dan een titel als Battlefield waar alles volgens een vast script moet worden afgewerkt, om nog over de complexiteit van custom characters en de animaties daarvan te zwijgen. De ontwikkeling van de game was een hel en aan het eindproduct is dit helaas nog deels af te zien.
    Daarbij was in de eerste 3 delen Drew Karpashyn de vaste schrijver samen met Mac Walters, waar dit nu door Mac Walters en een groep losse schrijvers gedaan diende te worden met de opdracht; begin maar een nieuw verhaal met een hele andere insteek (onervaren karakter ipv een gevestigde militaire held).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.