Met deze stap heeft de uitgever nu vier labels onder zijn hoede: EA Games, EA Sports, EA Play en BioWare. Daarnaast is er EA Interactive, deze divisie bevat de studio's Playfish, Pogo, EA Mobile en PopCap. EA Interactive richt zich op web en mobiel en wordt door de uitgever niet als label gedefinieerd.
Riccitiello maakt verder bekend dat een aantal topmannen van het bedrijf een promotie heeft gekregen. Zo heeft Frank Gibeau, voormalige baas van EA Games, voortaan de leiding over de vier labels. Peter Moore, verruilt zijn rol als baas van EA Sports voor die van chief operating officer van Electronic Arts. Barry Cottle wordt de baas bij EA Interactive; voorheen was hij vicepresident van EA Mobile.
Reacties op: BioWare wordt apart label van EA
LoGiCaL_PsYcHo
h0bb1t
AlienShine
Dragon Age 2 was toch wel het toppunt. Hoop de ze er van geleerd hebben en weer terug gaan naar de kwaliteit waarom ze bekend stonden voor de overname door EA.
ShadowX
Diablo17
Aquemini
Aquemini
Een ontwikkelaar zoals ID software zou EA gek maken, met maar 1 game iedere 5 jaar.
dj sniffy
Stillzero
Wat er juist word gezegd nu is dat BioWare een aparte tak is binnen het EA consortium. Met andere woorden, BioWare heeft veel meer vrijheid dan bijvoorbeeld Dev.Teams die onder een andere tak zitten, ik noem een DICE of een MAXIS onder EA Games.
Daarbij vind ik het de afgelopen 2 jaar wel meevallen met EA wat betreft geldhonger vind ik Activision is stuk wanhopiger overkomen.
Overigens vind ik dit ansich niet eens een slechte ontwikkeling voor BioWare, als die jongens creative vrijheid krijgen, hun eigen ontwikkel processen kunnen doorlopen en dat kunnen combineren met de resources van EA krijg je wellicht hele mooie producten.
Divisjon Marduk
Eens maakte ze de beste RPG games. Nu, meer action Adventure met wat rpg elementjes hier en daar. De Bioware die ik heb gekend (BG, NWN) is long gone. =(
Stillzero
h0bb1t
h0bb1t
ShadowX
Om die reden vind ik EA enorm verandert, verder zal de toekomst het uitwijzen maar denk zelf dat het wel goed komt met EA.
CerandoX.nl
Denmen1
Bedrijfen die ea alleen als uitgever hebben kunnen in feite doen wat ze willen, want mocht ea het er dan niet mee eens zijn heb je altijd het recht een andere uitgever te zoeken
Dat gaat het bedrijf dan wel wat kosten natuurlijk want je zit met een contract, maar je hebt dan in ieder geval meer vrijheid
Dus bioware heeft nu minder zeggensschap als voorheen als ea moeilijk wilt doen over een product.
Gelukkig gebeurt dat niet vaak ,want vindt bioware echt top maar ea is de laatste tijd er niet vooruit gegaan in mijn ogen
Maar dat is maar een mening
Stillzero
De behoefde van de markt is veranderd en als bedrijf pas je je daarop aan. Mainstream is veel lucratiever dan hardcore (zoals Baldur's Gate en Neverwinter Nights).
Overigens ben ik benieuwd hoe je baseert dat EA zou terug vallen in hun oude ritme. Ze hebben de afgelopen jaren toch een aantal triple A titels afgeleverd en wat prima franchies. (ik noem een Crysis,Mirrors Edge, Dead Space en Spore) en investeren erg ruim in bijvoorbeeld the Old Republic en Battlefield 3.
h0bb1t
hun hele Origin plan (waar ik persoonlijk geen probleem mee heb) is dat ze gewoon uit zijn op (meer) geld.
Niet dat dat slecht is, het is gewoon een bedrijf dat geld moet verdienen, logisch.
Maar na Dragon Age 2, en wat er zich allemaal achter de schermen heeft gespeeld, vind ik dat EA goed op hun tellen moet passen.
Vooral nu met hun hele Origin bewind en hun plannen met NFS.
VaderAardvarken