Nieuws
Anthem

Bioware stopt met ontwikkeling van nieuwe versie Anthem

Huidige versie blijft beschikbaar

Geschreven door Michel Musters op
Bioware heeft de ontwikkeling van de nieuwe versie van Anthem stopgezet.

De nieuwe versie, die ook wel bekendstond als 'Anthem Next', was sinds eind 2019 in de maak. Het in 2018 uitgebrachte Anthem bracht namelijk niet het beoogde succes voor Bioware en uitgever Electronic Arts. Anthem Next zou de game flink op de schop nemen en het spel mogelijk populairder dan ooit maken.

In een blogpost laat Bioware weten dat de ontwikkeling helemaal is stopgezet. De vinger word daarbij gewezen naar de situatie rondom corona en het feit dat mensen moeten thuiswerken. Bioware laat weten dat de huidige versie van Anthem speelbaar blijft.

In de blogpost wordt ook gemeld dat Bioware zich nu volledig gaat richten op de Mass Effect-franchise, het langverwachte volgende deel van Dragon Age en updates voor Star Wars: The Old Republic.

Anthem

Dit artikel delen:

Lees meer

Verken Atropos in de aankomende PS5-game Returnal Cross-play voor Rainbow Six Siege op consoles nog altijd in de maak
13

Reacties op: Bioware stopt met ontwikkeling van nieuwe versie Anthem

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Hubert

    • 25 februari 2021 09:01
    lekker dan, mensen die op anthem zaten te wachten krijgen nu gewoon de vinger…. stopgezet door thuiswerken…. en gamedevelopers die thuis werken en grote games maken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 25 februari 2021 09:11
    Dit spel was m toch nooit meer geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 25 februari 2021 09:18
    Anthem was DOA, dat corona nu gebruikt wordt als argument voor de stopzetting is gewoon een excuus Truus.

    EA heeft zijn geld binnen voor een mislukte game (want het heeft ondanks alles best aardige aantallen verkocht) dus waarom zouden ze nog moeite gaan steken in iets wat niet echt te redden valt zonder significante investeringen.

    De enige oplossing: Geen EA games meer kopen totdat je recenesies hebt gelezen, dus geen pre-orders etc meer doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 25 februari 2021 09:36
    @TheChief Er zijn altijd andere oplossingen zoals; een betere regeling om je geld terug te krijgen als de ontwikkelaar/uitgever niet waar kan maken wat ze beloofd hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 25 februari 2021 09:34
    Sjonge jonge wat kansloos zeg. Hier gooien ze ook echt hun eigen glazen in. Ik was van plan Anthem te kopen maar de release was dramatisch dus ik wachte wel even op een afprijzing. Vervolgens komt EA aan dat ze hem volledig gaan rebuilden (tof!) dus alsnog niet gekocht. En dan nu dit.. Als ze gewoon niets hadden gezegd destijds had ik hem waarschijnlijk nog wel een keer uit de budgetbak gevist, maar je weet gewoon dat dit nu binnen 1 a 2 jaar offline ligt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 25 februari 2021 10:01
    Niet geheel onverwacht maar wel klote voor de mensen die het gekocht hebben en er veel tijd in hebben gestoken. En de ontwikkeling ging al niet goed omdat EA zich overal mee moest bemoeien.

    Ik ben de laatste die zal zeggen dat GTA Online klaar was bij release want het duurde toch een tijd voor de heists erin zaten. Maar de game werkte wel en is gewoon tof om te spelen.

    En ja er zijn griefers in de game en ik heb zelf de MTU aangepast omdat ik zelf niet met een team speel (dan schop je gewoon iedereen uit jullie sessie). Maar die game wordt na al die jaren nog steeds ondersteunt.

    Dat nodigt ook uit tot spelen. En laatst heb ik ook in Star Trek Online nog een aankoop gedaan en die doe ik omdat ik weet dat ik dat er toch wel uithaal.

    Maar hierdoor gaan mensen wel 2 keer nadenken voordat ze een online only game kopen.

    Toegegeven het is EA en je weet wat je dan krijgt maar toch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 25 februari 2021 10:22
    Toch jammer, ik heb me erg goed vermaakt met deze game en vind toch dat Anthem beter verdient dan zo'n stille dood te sterven

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 25 februari 2021 11:12
    Ondanks de aankondiging van het werken van een "Anthem 2.0" update wel hoopvol klonk, had ik zelf niet het idee dat wat voor wijziging dan ook de game nog zou redden. Daarnaast was het al enige tijd stil rondom die ontwikkeling.

    Vervelend voor de mensen die hierop aan het wachten waren en nog vervelender voor de mensen die er actief aan het ontwikkelen waren. Vond het al bijzonder dat ze EA zo ver hebben gekregen om er nog tijd/geld in te steken, niet meer dan logisch dat daar een houdbaarheidsdatum op stond.

    Zelf heb ik Anthem even geprobeerd na alle drama, voor €5 was het een prima game om even in rond te vliegen. Hopelijk heeft Bioware met Dragon Age 4 weer een succes, anders zouden ze zo maar eens de volgende op de EA studio graveyard kunnen worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 25 februari 2021 11:16
    Ach, ik heb m ooit letterlijk voor 5 euro gekocht en me er een paar uurtjes prima mee vermaakt tot ik bij de endgame (of t gebrek daar aan) kwam. Dat gezegd hebbende is dit natuurlijk weer een naai actie van jewelste. Alleen heeft t op mij persoonlijk niet zoveel impact.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 25 februari 2021 11:58
    Er zat ook wel erg weinig inclusie, diversiteit en gendertoegankelijkheid in. Terecht dus dat ze hier de stekker uit trekken anno 2021!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 25 februari 2021 12:29
    Faaaal EA… wat een dooie mus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 25 februari 2021 13:35
    Ea wat een inspiratieloos bedrijf met zielloze games zal perfect op de gamepass passen….. Wait a minute 🤔

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 25 februari 2021 14:34
    @Roy36NL wat is eigenlijk precies je punt?