BioWare geeft verklaring voor demo-problemen Anthem

BioWare geeft verklaring voor demo-problemen Anthem

De live service-leidinggevende van BioWare, Chad Robertson, heeft een verklaring gegeven voor de moeizame start van de VIP-demo in Anthem dat afgelopen weekend plaatsvond. Dit meldt Robertson via een blogpost op de officiële website van BioWare.

In de blog geeft Robertson toe dat de eerste dag van de VIP-demo moeizaam is verlopen. "We hebben de volledige game en platformen meerdere maanden getest, maar er zijn een paar dingen die wij over het hoofd hebben gezien." Voor het aangeven van de precieze redenen benadrukt Robertson dat het niet lag aan het gebrek aan servercapaciteit.

Robertson geeft aan dat het team gedurende de demo constant het aantal spelers per server stabiliseerde om te voorkomen dat de server overbelast raakte. Daarnaast had BioWare extra ruimte beschikbaar gesteld voor de stabiliteit van de demo.

Volgens Robertson was er tijdens de demo vooral sprake van drie verschillende problemen. Ten eerste worden problematische platformverbindingen genoemd. Dit werd volgens Robertson veroorzaakt door het grote aantal spelers die aan het begin van de demo gelijktijdig wilde spelen. Dit probleem was bij het testen niet voorgekomen volgens Robertson.

Als tweede worden de zogenoemde 'entitlements' genoemd, wat staat voor de privileges van de spelers. Voorbeelden hiervan zijn spelers die toegang krijgen tot de demo of bonussen krijgen voor het vooruitbestellen van de game. Sommige spelers konden de demo niet starten door een combinatie van deze entitlement-elementen. BioWare claimt dit probleem nu grotendeels opgelost te hebben.

Als laatst kwam er regelmatig het probleem voor dat spelers te maken kregen met oneindige laadschermen binnen de demo. Dit gebeurde met name bij het starten van een expeditie wanneer Fort Tarsis werd verlaten. Dit probleem werd al gedetecteerd bij het testen en de ontwikkelaar ging ervan uit dat het al was opgelost.

Anthem

Ondanks de problemen leek de Anthem-demo een succes voor BioWare. Zo bereikte de game op Twitch een piek van 300.000 gelijktijdige kijkers evenals een totaal van honderd miljoen minuten aan bekeken content. Robertson biedt namens BioWare in de blog tevens zijn excuses aan voor de problemen die zich hebben voorgedaan gedurende de demo. Ter compensatie belooft BioWare een extra nieuwe vinyl-kostuum voor iedere speler van de VIP-demo wanneer de game lanceert.

Op 1 februari wordt er door BioWare opnieuw een demo van Anthem uitgebracht en is deze gratis toegankelijk voor alle spelers. Deze demo is te spelen tot en met 3 februari.

Anthem verschijnt op 22 februari voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ik was nogal sceptisch over dit spel, maar ben wel heel erg onder de indruk van de gfx. Voor de rest zie ik veel knip en plak werk uit de laatste Mass Effect. Veel hergebruikte textures, waaronder de textures van effecten. Dat is toch wel een veeg teken dat we te maken hebben met een spel dat als een product in een fabriek is samengesteld, niet als kunstwerk of project vol met passie. Gameplay lijkt me helaas iets wat te snel in herhaling gaat vallen, hoewel deze wel spectaculair + ontspannend oogt. Oogt ook als een spel wat teveel op multiplayer leunt, en vermoedelijk ook teveel leunt op schijnbaar interessante toevoegingen, zoals skins voor van alles en nog wat etc. Maar weinig mogelijkheden voor uitbreiding van de gameplay zelf vanwege onder andere de beperkte omgevingen en het nogal OP karakter van het suit waarin je je voortbeweegt. Heb het overigens niet gespeeld.

0
test

@oropher grappig dat jij zegt dat je onder de indruk was van de graphics, want zodra ik op een ps4 pro in de javelin stapte en een missie ging doen vond ik het er toch bedroevend uitzien met wat ze op de e3 bijvoorbeeld lieten zien. Hiermee doel ik dan niet op de javelin zelf met alle vaardigheden, dat zag er prima uit maar als je de rotswanden bijvoorbeeld bekeek was het toch wel karig wat ik voorgeschoteld kreeg.

0
test

@water ben het helemaal met je eens. Speelde zelf op de x en vond het zwaar tegen vallen.

0
test

@water Ik heb alléén filmpjes van de PC-versie gezien, die er ongetwijfeld, zeker met FB3 engine, veel beter uitziet.

0
test

@redactie Lees de stukken aub na. In zin 1 gaat het al mis.

0

Aanbevolen voor jou